Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Sníh v Blenderu
28. ledna 2002, 00.00 | Před časem jsme se v tomto seriálu zabývali simulací deště pomocí particle systému v Blenderu. Na velice podobném principu je možné vytvořit také sníh, ale aby byl výsledek věrohodný, je třeba se soustředit ještě i na rychlost a proměnlivý směr pohybu částic.
Před časem jsme se v tomto seriálu zabývali simulací deště pomocí particle systému v Blenderu. Na velice podobném principu je možné vytvořit také sníh, ale aby byl výsledek věrohodný, je třeba se soustředit ještě i na rychlost a proměnlivý směr pohybu částic.
Pro simulaci sněhu použijeme stejný emitor, jako u deště. Vložte tedy mesh objekt Grid (mřížka) a upravte polohu vertexů tak, aby byly nad Centre objektu (viz. minulé tutoriály).
Emitoru známým způsobem v Animation buttons přiřaďte efekt Particles a nastavte podle následujícího obrázku:
V Edit buttons ještě klepněte na tlačítko Hash, aby se částice emitovaly z jednotlivých vertexů náhodně (připomínám, že objekt musí být v edit. módu a všechny vertexy vyselektované).
Čistě teoreticky by zde tutoriál mohl končit a výsledek by za předpokladu, že částicím nastavíte materiál typu Halo s parametrem HaloSize okolo 0.20, na jednodušší sníh mohl stačit.
Protože by takový tutoriál ale nestál za nic, budeme pokračovat:-) První vylepšení se bude týkat materiálu. V reálu je každá vločka složena z malých krystalů, které vytváří různé náhodné tvary. Ty budeme simulovat tak, že materiálu nastavíme fraktálovou texturu, která bude použita jako alpha kanál.
Přiřaďte tedy emitoru materiál a začněte nastavovat:
Materiál je typu Halo a aktivované je i tlačítko HaloTex, čímž se na halo efekt bude aplikovat i textura.
Textura je procedurální a to Clouds s parametrem NoiseSize 0.350 a NoiseDepth 0.5. Když texturu vytvoříte, v Material buttons ještě nastavte barvu textury na bílou a aktivujte tlačítko Alpha.
Pokud zamýšlíte sníh animovat, je ještě důležité věnovat pozornost rychlosti proudění částic a pokusit se napodobit ten zvláštní pohyb vloček připomínající tanec.
Nejprve tedy rychlost. Vločky padají k zemi mnohem pomaleji, než dešťové kapky, a proto v nastaveních particle zvýšíme hodnotu tření (Damp). Může se stát, že se tak částice "nestihnou" dostat až ke spodnímu okraji snímané obrazovky, protože jejich životnost (Life) vyprší ještě před tím. Pokud se vám tedy vločky ztrácejí již někde uprostřed obrazovky, zvyšte životnost částic nebo gravitaci (hodota Force:Z).
A nakonec ty tančící vločky. Jedním z prostředků, kterým lze v Blenderu usměrňovat proud částic, je materiál, resp. jeho textura v osmém kanále. Všechny parametry, které s tímto souvisí, jsem popsal v článku "Úvod do částicového systému Blenderu", takže na tomto místě pouze popíšu konkrétní nastavení.
V osmém kanálu materiálu emitoru tedy vytvoříme texturu, která bude typu clouds a bude mít parametry NoiseSize:0.150 a NoiseDepth 2.
Naposledy upravíme nastavení particles zvýšením hodnoty Tex na 0.200 a aktivací tlačítka Grad. Pohyb částic tedy bude ovlivněn gradientem textury v osmém kanálu. Míru ovlivnění můžete pozměnit parametrem Tex a efekt ještě umocníte, když v nastevení textury přepnete na HardNoise.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Blender pro úplné začátečníky
- Blender pro úplné začátečníky, díl 2.
- Modelování v Blenderu metodou extrude
- Animace v Blenderu
- Blender: Budiž světlo, část první
- Blender: Budiž světlo, část druhá
- Materiály v Blenderu- první část
- Materiály v Blenderu- druhá část
- Modelování v Blenderu pomocí křivek
- Světelný meč rytířů řádu Jedi v Blenderu
- Co jste chtěli vědět o Blenderu...
- Váza v Blenderu
- Hořící svíčka v Blenderu
- Vkládání 2D obrázků do 3D scény
- Ter2Blend - propojení Blenderu a Terragenu
- Zrcadlové odrazy v Blenderu
- Planární zrcadlení v Blenderu
- Ter2Blend krok za krokem
- Různé techniky vytváření laserových paprsků v Blenderu
- Lidská hlava v Blenderu snadno a rychle
- Materiálové možnosti Blenderu
- Materiálové možnosti Blenderu II.
- Texturové plug-iny do Blenderu
- Meč v Blenderu - 1. část
- Meč v Blenderu 2. část
- Meč v Blenderu 3. část
- Vodní hladina v Blenderu
- Booleans v Blenderu
- Novinky ze světa Blenderu
- Úvod do částicového systému Blenderu
- Oheň v Blenderu - první část
- Oheň v Blenderu - dokončení
- Fontána v Blenderu 1.část
- Fontána v Blenderu2 - wave efekt
- Déšť v Blenderu
- Volumetrické světlo v Blenderu
- Sníh v Blenderu
- Máte problémy s Python skripty pro Blender?
- 3D text v Blenderu 1. část
- 3D text v Blenderu 2. část
- Mlha v Blenderu
- Importování knihoven do Blenderu
- Člun v Blenderu
- Pár tipů pro Blender
- Tipy pro Blender - renderování
- Skákající koule v Blenderu 1.část
- Skákající koule v Blenderu 2.část
- Nástroje pro Character animation v Blenderu
- Relative vertex keys v Blenderu
- Relative Vertex Keys v Blenderu 2- animování mimiky
- Tipy pro modelování v Blenderu 1
- Tipy pro modelování v Blenderu 2
- Tipy pro modelování v Blenderu 3
- Generátor trávy a vlasů pro Blender
- Skript MakeHead pro Blender
- Sklo v Blenderu
- Kovové materiály v Blenderu 1: Zlato
- Kovové materiály v Blenderu 2: Rezavé železo
- Výroba textur pro Blender a jiné 3D aplikace
- Světlo a stín v Blenderu I
- Světlo a stín v Blenderu II
- Generátor vlasů, chlupů, trávy a větru pro Blender
- Tutoriál k plug-inu Fiber Generator
- Blender vstupuje do nové éry jako OpenSource
- Blender 2.25 Publisher
- Světlo a stín v Blenderu III:Působení světla na scénu
- Pravidla kompozice (nejen) pro 3D grafiku
- Jaké jsou možnosti exportu z Blenderu?
- První film vytvořený v Blenderu a další zajímavosti
- FunBlender - uvolnění kódu Blenderu přináší své první plody
- MakeHuman pro Blender a další zajímavosti
- Blender 2.26
- Modelujeme v Blenderu: Řemdih
- Dvě nové verze Blenderu ke stažení
- Knihy o Blenderu: Oficiální příručka
- Další krátké filmy v Blenderu ke stažení
- Blender 2.28 - konečně oficiální release
- Blender: Fiber Generator 2.0
- Blender: sequencer II.
- Blender 2.30 - revoluční verze Blenderu ke stažení
- Blender raytracing tutorial I - Světla
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 1. část
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 2. část
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 3. část
- Otexturování hlavy v Blenderu pomocí UV mapování
- Nová verze Blenderu: 2.35(a)
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014