Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Generátor trávy a vlasů pro Blender
17. července 2002, 00.00 | Po nějaké době si představíme další z užitečných Python skriptů pro Blender. Pokud potřebujete zatravnit nějakou plochu ve své scéně, je tento skript určen právě pro vás.
Skript Grass and Hair generator je velice jednoduchým, ale spolehlivým pomocníkem. Jak název napovídá, je určen nejen pro vytváření travnatých ploch, ale také vlasů a snad i srsti. Nicméně osobně se nedomnívám, že by k tomuto účelu poskytoval nějak zvlášť dobré nástroje, snad jen chcete-li pro svůj 3D charakter nějaký extravagantní účes. Ale jako generátor trávy je výborný a jako takový si jej i popíšeme.
Po spuštění skriptu klávesami Alt+p se objeví okno s několika slidery, jak vidíte na obrázku.
Napravo jsou tři tlačítka s přednastavenými hodnotami pro Trávník (Lawn), samostaný trs trávy (Swamp) a materiál, tedy vygenerování objektu, který se dá po vyrenderování použít jako textura pro jiný objekt (Mat).
Přednastvené hodnoty se dají dále modifikovat dalšími slidery.
BaseSize- určuje šířku základny stébla, čím vyšší hodnota, tím bude stéblo silnější
Heignt-výška stébla (je ovlivněna také parametrem Randomness)
Gravity- síla gravitace, resp. do jaké míry se stéblo ohne k zemi
BendAngle- jak vysoko od země se stéblo ohne
Randomness- přidá k předchozím hodnotám náhodný prvek. Čím je tato hodnota nižší, tím více se budou stébla sobě navzájem podobat.
Segments - kolik bude mít jedno stéblo segmentů, tj. "vyextrudovaných" úrovní. Zacházejte s tímto parametrem opatrně, protože velké množství segmentů si klade extrémní nároky na výkon počítače, zvláště u rozsáhlých zatravněných ploch.
GridSize- udává velikost zatravněné plochy v interních jednotkách Blenderu.
Density- kolik stébel bude vygenerováno na ploše jedné jednotky.
3D- je-li zapnuto, je stéblo složeno ze tří stran, tj. má trojúhelníkový profil. Je-li vypnuto, má stéblo 1 stranu a aby bylo při renderu vidět, je třeba v materiálových nastaveních zapnout volbu Wire.
Po každé změně je třeba kliknout na tlačítko Create, aby se změna projevila na objektu.
Tento skript se mi bohužel nepodařilo spustit pod WindowsXP a v systému Win98 potřebuje ke své činnosti správně nainstalovaný Python2.0 nebo vyšší.
Grass and hair generator napsal Alan Dennis, můžete si jej stáhnout na http://awalker.freeservers.com/Blender/grass.blend. Přes svoji jednoduchost i drobné chybky je mocným nástrojem, jehož používáním však můžete snadno zvýšit počet polygonů ve scéně až na stovky tisíc, pokud se necháte unést.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Blender pro úplné začátečníky
- Blender pro úplné začátečníky, díl 2.
- Modelování v Blenderu metodou extrude
- Animace v Blenderu
- Blender: Budiž světlo, část první
- Blender: Budiž světlo, část druhá
- Materiály v Blenderu- první část
- Materiály v Blenderu- druhá část
- Modelování v Blenderu pomocí křivek
- Světelný meč rytířů řádu Jedi v Blenderu
- Co jste chtěli vědět o Blenderu...
- Váza v Blenderu
- Hořící svíčka v Blenderu
- Vkládání 2D obrázků do 3D scény
- Ter2Blend - propojení Blenderu a Terragenu
- Zrcadlové odrazy v Blenderu
- Planární zrcadlení v Blenderu
- Ter2Blend krok za krokem
- Různé techniky vytváření laserových paprsků v Blenderu
- Lidská hlava v Blenderu snadno a rychle
- Materiálové možnosti Blenderu
- Materiálové možnosti Blenderu II.
- Texturové plug-iny do Blenderu
- Meč v Blenderu - 1. část
- Meč v Blenderu 2. část
- Meč v Blenderu 3. část
- Vodní hladina v Blenderu
- Booleans v Blenderu
- Novinky ze světa Blenderu
- Úvod do částicového systému Blenderu
- Oheň v Blenderu - první část
- Oheň v Blenderu - dokončení
- Fontána v Blenderu 1.část
- Fontána v Blenderu2 - wave efekt
- Déšť v Blenderu
- Volumetrické světlo v Blenderu
- Sníh v Blenderu
- Máte problémy s Python skripty pro Blender?
- 3D text v Blenderu 1. část
- 3D text v Blenderu 2. část
- Mlha v Blenderu
- Importování knihoven do Blenderu
- Člun v Blenderu
- Pár tipů pro Blender
- Tipy pro Blender - renderování
- Skákající koule v Blenderu 1.část
- Skákající koule v Blenderu 2.část
- Nástroje pro Character animation v Blenderu
- Relative vertex keys v Blenderu
- Relative Vertex Keys v Blenderu 2- animování mimiky
- Tipy pro modelování v Blenderu 1
- Tipy pro modelování v Blenderu 2
- Tipy pro modelování v Blenderu 3
- Generátor trávy a vlasů pro Blender
- Skript MakeHead pro Blender
- Sklo v Blenderu
- Kovové materiály v Blenderu 1: Zlato
- Kovové materiály v Blenderu 2: Rezavé železo
- Výroba textur pro Blender a jiné 3D aplikace
- Světlo a stín v Blenderu I
- Světlo a stín v Blenderu II
- Generátor vlasů, chlupů, trávy a větru pro Blender
- Tutoriál k plug-inu Fiber Generator
- Blender vstupuje do nové éry jako OpenSource
- Blender 2.25 Publisher
- Světlo a stín v Blenderu III:Působení světla na scénu
- Pravidla kompozice (nejen) pro 3D grafiku
- Jaké jsou možnosti exportu z Blenderu?
- První film vytvořený v Blenderu a další zajímavosti
- FunBlender - uvolnění kódu Blenderu přináší své první plody
- MakeHuman pro Blender a další zajímavosti
- Blender 2.26
- Modelujeme v Blenderu: Řemdih
- Dvě nové verze Blenderu ke stažení
- Knihy o Blenderu: Oficiální příručka
- Další krátké filmy v Blenderu ke stažení
- Blender 2.28 - konečně oficiální release
- Blender: Fiber Generator 2.0
- Blender: sequencer II.
- Blender 2.30 - revoluční verze Blenderu ke stažení
- Blender raytracing tutorial I - Světla
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 1. část
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 2. část
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 3. část
- Otexturování hlavy v Blenderu pomocí UV mapování
- Nová verze Blenderu: 2.35(a)
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014