Materiálové možnosti Blenderu II. - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Materiálové možnosti Blenderu II.

Blendr

9. března 2001, 00.00 | Dnešní díl seriálu o Blenderu věnujeme praktickým ukázkám použití funkce LensFlare.

S halo jsme se v našem seriálu několikrát setkali a je tedy načase říci si o nich něco víc.

V materiálovém menu (F5) se nachází ve třetím sloupci tlačítek volba Halo. Když na ni kliknete, dostanete se do rozšířených voleb Halo, jako jsou Flare, Rings atd.

První volba, jak sám název napovídá, je efekt obecně známý jako Lens Flare a zejména o něm bude tento díl seriálu.

Abychom mohli LensFlare vytvořit, potřebujeme objekt, na který materiál naneseme. Halo vytvoří okolo každého vertexu záři, a tak pro odraz čočky potřebujeme pouze jeden vertex. Stačí tedy vložit objekt Plane a v edit. modu 3 vertexy smazat. Poté objektu známým způsobem přiřadíme materiál a začneme nastavovat.

Takže materiál bude halo a v submenu vybereme Flare. Zkuste vyrenderovat.

Vidíte, že výsledek nepřipomíná zamýšlený efekt ani vzdáleně. Přidáme tedy ještě Rings (prstence) a nastavíme jejich počet sliderem Rings x.

Dále ještě přidáme paprsky volbou Lines a opět sliderem stejného názvu upravíme počet.

Dále nastavíme slidery:

Flares- počet elementů LensFlare. V Blenderu se LensFlare skládá z hlavního odlesku a několika dalších (subflares). Zde nastaveno na 6, tj. 6 subflares.
SubSize- velikost SubFlares. Zde nastaveno na 9,30.
Fl.seed - velikost a tvar subflares je v Blenderu generován náhodně podle určité tabulky. Hodnota tohoto slideru určuje pozici v tabulce, z níž se bude vycházet při generování. De facto tím určujet různé typy subflares, které přímo vidíte v náhledu. Zde nastaveno na 18.
FlareBoost- normálně je tato hodnota na nule. Jejím zvyšováním zesilujete energii jasu odlesku.

Kromě toho ještě nastavte barvu halo na červenou.

Vyrenderujte a je hotovo. Změnou několika hodnot můžete dosáhnout rozlišných efektů.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: