Skript MakeHead pro Blender - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Skript MakeHead pro Blender

24. července 2002, 00.00 | Další z celé řady skriptů, které rozšiřují možnosti Blenderu slouží ke generování lidské hlavy. Narozdíl od staršího HeadCreatoru má však daleko zajímavější filosofii a funkce umožňující změnu stáří, tvaru nosu, očí apod.

Skript Make Head prošel již několikami verzemi a rozhodně se jedná o docela užitečnou pomůcku pokud potřebujete do scény rychle pár obličejů pro postavy. Vzhledem k množství modifikátorů je možné vytvořit tuctové, stejně jako až bizardní obličeje všech možných ras, tvarů a velikostí. Zřejmě nebudete chtít takové hlavy použít pro ústřední charaktery svých animací, ale pro zaplnění pozadí lidmi je toto nejjednodušší cesta. Samozřejmě musíte dodat těla, ale snad se jednou objeví skript založený na podobném principu, který tento problém odstraní :-)

Make Head pracuje na principu RelativeVertexKeys ovládaných Pythonem takže je možné plynule měnit tvar a proporce jednotlivých částí obličeje jako jsou oči, nos, ústa, lícní kosti apod.

Po spuštění se v levém okně objeví tři pop up menu. V menu Actions můžete vložit novou hlavu (New) a také uložit či načíst všechny její deformace. Ty navrátíte do defaultního stavu tlačítkem Reset all.

Druhé menu s názvem Element obsahuje jednotlivéch části obličeje (nos, ústa, uši, oči, líce, čelo) a každá tato část má svou vlastní sadu deformátoru. U nosu je možné například definovat jeho délku, šířku, velikost nostních dírek, úhel zalomení apod.

Poslední menu obsahuje deformace globálního charakteru jako je věk osoby, které hlava patří, nebo její tělesná váha.

Po každém nastavení deformace si ji můžete prohlédnout po stisku tlačítka Update, nebo ji můžete zrušit tlačítkem Reset. Nakonec potvrdíte všechny deformace v příslušném oddílu tlačítkem Done.

Skript funguje pouze v dodávaném souboru, protože ve 20. vrstvě jsou objekty, ke kterým je nalinkován a které autor nedoporučuje nijak modifikovat. Pro použití v jiné scéně je tedy třeba exportovat jen výsledný mesh.

Make Head prošel již určitým vývojem a nepochybně se na něm bude pracovat i dál. V současné době si můžete stáhnout verzi Beta02 na adrese http://spazioinwind.libero.it/free3d/files/blmh_beta2.zip

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: