Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Další krátké filmy v Blenderu ke stažení
8. července 2003, 00.00 | Před časem jste se mohli seznámit s japonským filmem Horus, který byl celý dělán v Blenderu. Od té doby vznikla celá řada velmi kvalitních krátkých animací (tzv. shorts) a některé z nich by žádnému z příznivců Blenderu opravdu neměly uniknout. Dnes si řekneme o dvou z nich.
Horus na DVD
Než začneme, neodpustím si ještě malou informaci právě o filmu Horus. Jeho tvůrce před pár dny dokončil přepis na DVD v evropském formátu a je možné si jej za 10 dolarů koupit. Podrobnosti zde: http://www.elysiun.com/forum/viewtopic.php?t=13009
The Last Outpost
Délka: 25 min
Velikost (Mb): 18, 200
Autor:SKPjason, Chris Snoeren
Link:
18 MB wmv
http://www.clubinfo.bdeb.qc.ca/~theeth/SKPjason/TLOweb.wmv
DivX 1 (v Rar, 168 MB)
http://antihc3.dynu.com/skpjason/TLOdivx.avi.bz2
DivX 2 (200 mb)
http://rendermonitor.no-ip.com/mirror/TLOdivx.avi
Představte si, že se probudíte na palubě kosmické lodi a ještě otupělí dlouhou hibernací se začínáte rozpomínat na to, kdo jste a co tu vlastně děláte. Představte si, jaký to asi musí být pocit, když se postupně rozpomenete na zánik lidské civilizace, její zoufalý pokus zachránit se exodem právě na této lodi a vzápětí se dozvíte, že jste jediný, kdo hibernaci přežil. Tedy, že jste jediným žijícím exemplářem druhu Homo Sapiens a je vám přes 2 miliony let.
Právě o tom je první film, který vám dnes představím. Na to, že jej z velké části udělal jen jeden člověk (Chris Snoeren vytvořil "jen" model Země a tzv. GodFX) a ještě ke všemu nejaponec (ne že bych byl na Japonce nějak vysazený, ale jsem a jen oni jsou dost šílení na to, aby u nich podobné výkony byly téměř na denním pořádku:-) ) je nadprůměrně dlouhý (25 minut) a tomu odpovídá bohužel i jeho velikost (200 Mb v nejvyšší kvalitě DivX). Určitě ale stojí za to čekání, protože na rozdíl od většiny ostatních krátkých filmů, které byly v Blenderu udělány, má tento i jakýsi děj a některé jeho části jsou velmi pěkně zpracovány.
Samozřejmě je toto server o grafice, nikoli o filmu, a proto je pro nás zajímavá spíše technická stránka věci. A zřejmě vůbec nejzajímavějším faktem je použití nikdy nedokončeného modulu Dynamica, což měla být sada Python skriptů značně rozšiřující možnosti standardního particle systému. Práce s částicemi je v TLO opravdu vynikající a zatím jej překonává jen další "kraťas" Mindfields, ke kterému se dostaneme v příštím článku.
Sám autor pak o tvorbě TLO uvedl, že kromě Blenderu použil Terragen na krajinky a Poser na vygenerování modelů postav. Původně chtěl postavy v Poseru i animovat, ale díky novým nástrojům pro character animation (připomínám, že Blender má nový systém kostí od verze 2.20) je nakonec importoval do Blenderu, následně "zakostil" a přidal materiály.
Modelování a rendering prý obstaral počítač s procesorem PIII 600 Mhz se 128 MB RAM. Rendertime bohužel nikde SKPJason neuvádí, ale finální práce včetně střihu prý zabraly 7 týdnů. Co vím, tak se o TLO mluvilo více než rok před jeho dokončením, ale jak jsem pochopil, jedná se zřejmě o několikátou kvalitativní generaci grafiky a můžeme se jen dohadovat, kolikrát autor předělal již jednou hotovou část.
Střih již probíhal na P4 2,6 Ghz s 1GB RAM. Hudba byla vytvořena zčásti na Amize a zčásti na PC. Bohužel zvuková kvalita filmu je dost mizerná, přestože byla prý vytvářena v nahrávacím studiu. Zejména dabingu je stěží rozumět, a proto by nezaškodily titulky, ale to se zase dostávám mimo grafickou stránku věci:-)
Osobně se mi na filmu nejvíce líbí práce se světlem a hlavně některé pyro efekty vypadají naprosto úchvatně, např. výbuch na povrchu Země ala Titan A.E. nebo kosmické souboje na orbitě. Naopak animace postav je trochu slabší a práce s materiály osciluje mezi excelentní až po mírně podprůměrnou. Celkový "umělecký" dojem to ale příliš nekazí.
Zkrátka, pokud máte dobré připojení k internetu a zajímá vás, co se s Blenderem dá také udělat, rozhodně stojí za to The Last Outpost vidět. Bohužel jeho stahování je trochu problematické, protože servery, kde je film uložen, nejsou v provozu 24 hodin denně.
CyanSun
Délka: 3,5 min
Velikost (Mb): 13,5
Autor:LeeW (grafika, animace) ,Ashley Applebee (StoryBoard)
Link: http://homepages.picknowl.com.au/leewj/cyansunweb/cyansun.htm
Dnešní druhý filmeček má s tím prvním ledacos společného. I zde se ocitnete v době, kdy Země byla zničena válkou a i v tomto případě unikl zkáze jediný člověk. Stojí na posledním nedotčeném kousku mrtvé planety a čeká až vyjde Slunce. Jenže namísto obvyklé žluté hvězdy, na kterou jsme zvyklí, se objeví jakési zelenomodré minislunce a hlavní hrdina tak nějak vytuší, že došel na konec existence lidského druhu a je na něm, aby svou rasu přivedl na nový začátek.
Ačkoli je CyanSun poměrně krátký, jedná se o skvělou podívanou a zejména animace postavy je asi to nejlepší, co jsem v rámci Blenderu viděl, snad jen s výjimkou běhu, který kvalitativně vybočuje. Autorem je mladý australan studující počítačovou grafiku na univerzitě a podle jeho slov vznikl celý filmeček během jednoho měsíce, přičemž koncept mu zabral týden a stejně dlouhou dobu modeloval a "zakosťoval "postavu.
Po technické stránce není na CyanSun nic zajímavého, tím myslím, že na něm není nic, co by dodalo inspiraci typu "jak sakra udělal tohle? ". Odpověď je vždy přímočará "Vím jak to udělal, ale udělal to zatraceně precizně" :-)
RenderTime filmu byl prý dohromady 35 hodin. Předpokládám, že hlavním důvodem, proč to trvalo tak dlouho, je množství Halo ve scéně a také zapnutý motion blur.
Jak sám autor říká, jedná se jen o takový tréninkový projekt, nic mimořádného. Kdo z nás by jednou nechtěl říct něco takového ? :-)
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Blender pro úplné začátečníky
- Blender pro úplné začátečníky, díl 2.
- Modelování v Blenderu metodou extrude
- Animace v Blenderu
- Blender: Budiž světlo, část první
- Blender: Budiž světlo, část druhá
- Materiály v Blenderu- první část
- Materiály v Blenderu- druhá část
- Modelování v Blenderu pomocí křivek
- Světelný meč rytířů řádu Jedi v Blenderu
- Co jste chtěli vědět o Blenderu...
- Váza v Blenderu
- Hořící svíčka v Blenderu
- Vkládání 2D obrázků do 3D scény
- Ter2Blend - propojení Blenderu a Terragenu
- Zrcadlové odrazy v Blenderu
- Planární zrcadlení v Blenderu
- Ter2Blend krok za krokem
- Různé techniky vytváření laserových paprsků v Blenderu
- Lidská hlava v Blenderu snadno a rychle
- Materiálové možnosti Blenderu
- Materiálové možnosti Blenderu II.
- Texturové plug-iny do Blenderu
- Meč v Blenderu - 1. část
- Meč v Blenderu 2. část
- Meč v Blenderu 3. část
- Vodní hladina v Blenderu
- Booleans v Blenderu
- Novinky ze světa Blenderu
- Úvod do částicového systému Blenderu
- Oheň v Blenderu - první část
- Oheň v Blenderu - dokončení
- Fontána v Blenderu 1.část
- Fontána v Blenderu2 - wave efekt
- Déšť v Blenderu
- Volumetrické světlo v Blenderu
- Sníh v Blenderu
- Máte problémy s Python skripty pro Blender?
- 3D text v Blenderu 1. část
- 3D text v Blenderu 2. část
- Mlha v Blenderu
- Importování knihoven do Blenderu
- Člun v Blenderu
- Pár tipů pro Blender
- Tipy pro Blender - renderování
- Skákající koule v Blenderu 1.část
- Skákající koule v Blenderu 2.část
- Nástroje pro Character animation v Blenderu
- Relative vertex keys v Blenderu
- Relative Vertex Keys v Blenderu 2- animování mimiky
- Tipy pro modelování v Blenderu 1
- Tipy pro modelování v Blenderu 2
- Tipy pro modelování v Blenderu 3
- Generátor trávy a vlasů pro Blender
- Skript MakeHead pro Blender
- Sklo v Blenderu
- Kovové materiály v Blenderu 1: Zlato
- Kovové materiály v Blenderu 2: Rezavé železo
- Výroba textur pro Blender a jiné 3D aplikace
- Světlo a stín v Blenderu I
- Světlo a stín v Blenderu II
- Generátor vlasů, chlupů, trávy a větru pro Blender
- Tutoriál k plug-inu Fiber Generator
- Blender vstupuje do nové éry jako OpenSource
- Blender 2.25 Publisher
- Světlo a stín v Blenderu III:Působení světla na scénu
- Pravidla kompozice (nejen) pro 3D grafiku
- Jaké jsou možnosti exportu z Blenderu?
- První film vytvořený v Blenderu a další zajímavosti
- FunBlender - uvolnění kódu Blenderu přináší své první plody
- MakeHuman pro Blender a další zajímavosti
- Blender 2.26
- Modelujeme v Blenderu: Řemdih
- Dvě nové verze Blenderu ke stažení
- Knihy o Blenderu: Oficiální příručka
- Další krátké filmy v Blenderu ke stažení
- Blender 2.28 - konečně oficiální release
- Blender: Fiber Generator 2.0
- Blender: sequencer II.
- Blender 2.30 - revoluční verze Blenderu ke stažení
- Blender raytracing tutorial I - Světla
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 1. část
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 2. část
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 3. část
- Otexturování hlavy v Blenderu pomocí UV mapování
- Nová verze Blenderu: 2.35(a)
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014