Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
![OBLIBENE_TITLE2](/templates/108/gr/print-logo.gif)
3D grafika
Meč v Blenderu 2. část
14. června 2001, 00.00 | V druhé části tohoto tutorialu si ukážeme použití funkcí Screw, Spin a Spin Dup.
Meč v Blenderu 2. část
Záštita
Minule jsme skončili čepelí a na tu také navážeme. V editačním módu vyselektujte vertexy u kořene čepele a duplikujte je ( Shift+d).
Stiskem klávesy p vertexy "osamostatníte", takže se z nich stane nový mesh. Vyskočte z edit. módu a s tímto novým meshem začneme pracovat.
V první řadě mu zarovnáme centre doprostřed objektu, aby se s ním lépe manipulovalo - Edit buttons (F9), tlačítko "Centre new"
Dále objekt v horním pohledu trochu protáhněte do boku podle jedné osy a vyextrudujte jej.
![](/old-idif/grafika/images/mec201.gif)
Jednoduchým povytažením prostředních vertexů v horní i dolní řadě upravte tvar budoucí záštity.
![](/old-idif/grafika/images/mec202.gif)
Nyní vyselektujte všechny vertexy a příkazem subdivine v menu pod klávesou w síť trochu "zahustěte". Celou tuto akci opakujte ještě jednou.
![](/old-idif/grafika/images/mec204.gif)
V pohledu zepředu záštitu trochu zvyšte.
Vyselektujte okrajové vertexy nástrojem border select (b) a v edit buttons (F9) klepněte na tlačítko Smooth. Tím jsme hrany záštity poněkud zaoblili a můžete se na výsledek podívat v solid zobrazení (z).
Tímto jsme se záštitou hotovi. Vám již známými metodami můžete upravit její tvar dle osobních preferencí.
![](/old-idif/grafika/images/mec205.jpg)
Hlavice meče
Na hlavici meče si ukážeme použití metody Spin. Blender rozlišuje Spin a Spin Dup. Zatímco Spin je opakované extrudování s rotací kolem osy, Spin Dup pouze duplikuje a rotuje vertexy kolem osy, bez extrudování. Jaký to má význam, to si hned ukážeme.
V horním pohledu vložte kružnici, v editačním módu ji seřízněte na polovinu a tu pak změnou velikosti podél jedné osy zdeformujte do tvaru na obrázku.
![](/old-idif/grafika/images/mec206.gif)
Přepněte se do předního pohledu. Spin funguje tak, že extruduje vyselektované vertexy v utčitém směru a v určitém poměru a zároveň je rotuje. Rotace se provádí kolem osy definované pozicí 3D kurzoru. Parametry Spin se nastavují v edit buttons (F9).
![](/old-idif/grafika/images/mec207.gif)
Degr- udává výseč, ve které se rotace provede - 90 stupňů je čtvrt kruhu, 180 půlka atd.
Steps - kolikrát se provede extrude a rotace
Umístěte 3d kurzor trochu dál od objektu a vstupte do editačního módu, kde vyselektujte všechny vertexy.
![](/old-idif/grafika/images/mec208.gif)
Nastavte hodnoty Degr:210, Steps:12 a klepněte na tlačítko Spin.
![](/old-idif/grafika/images/mec209.gif)
Vyskočte z edit. módu a zase se do něj vraťte. Opět nastavte 3D kurzor do vhodné pozice podle obrázku, v edit. módu vyselektujte všechny vertexy a nastavte parametry pro spin.
![](/old-idif/grafika/images/mec210.gif)
Degr:360, Steps:8.
Tentokrát klepněte na Spin Dup, protože objekt chceme jen kopírovat, nikoli extrudovat.
![](/old-idif/grafika/images/mec211.gif)
Nakonec hlavici v bočním pohledu protáhněte podle jedné osy.
![](/old-idif/grafika/images/mec212.gif)
Na chvíli teď hlavici opustíme a vrátíme se k ní příště, až budeme deformovat rukojeť pomocí Latice.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Blender pro úplné začátečníky
- Blender pro úplné začátečníky, díl 2.
- Modelování v Blenderu metodou extrude
- Animace v Blenderu
- Blender: Budiž světlo, část první
- Blender: Budiž světlo, část druhá
- Materiály v Blenderu- první část
- Materiály v Blenderu- druhá část
- Modelování v Blenderu pomocí křivek
- Světelný meč rytířů řádu Jedi v Blenderu
- Co jste chtěli vědět o Blenderu...
- Váza v Blenderu
- Hořící svíčka v Blenderu
- Vkládání 2D obrázků do 3D scény
- Ter2Blend - propojení Blenderu a Terragenu
- Zrcadlové odrazy v Blenderu
- Planární zrcadlení v Blenderu
- Ter2Blend krok za krokem
- Různé techniky vytváření laserových paprsků v Blenderu
- Lidská hlava v Blenderu snadno a rychle
- Materiálové možnosti Blenderu
- Materiálové možnosti Blenderu II.
- Texturové plug-iny do Blenderu
- Meč v Blenderu - 1. část
- Meč v Blenderu 2. část
- Meč v Blenderu 3. část
- Vodní hladina v Blenderu
- Booleans v Blenderu
- Novinky ze světa Blenderu
- Úvod do částicového systému Blenderu
- Oheň v Blenderu - první část
- Oheň v Blenderu - dokončení
- Fontána v Blenderu 1.část
- Fontána v Blenderu2 - wave efekt
- Déšť v Blenderu
- Volumetrické světlo v Blenderu
- Sníh v Blenderu
- Máte problémy s Python skripty pro Blender?
- 3D text v Blenderu 1. část
- 3D text v Blenderu 2. část
- Mlha v Blenderu
- Importování knihoven do Blenderu
- Člun v Blenderu
- Pár tipů pro Blender
- Tipy pro Blender - renderování
- Skákající koule v Blenderu 1.část
- Skákající koule v Blenderu 2.část
- Nástroje pro Character animation v Blenderu
- Relative vertex keys v Blenderu
- Relative Vertex Keys v Blenderu 2- animování mimiky
- Tipy pro modelování v Blenderu 1
- Tipy pro modelování v Blenderu 2
- Tipy pro modelování v Blenderu 3
- Generátor trávy a vlasů pro Blender
- Skript MakeHead pro Blender
- Sklo v Blenderu
- Kovové materiály v Blenderu 1: Zlato
- Kovové materiály v Blenderu 2: Rezavé železo
- Výroba textur pro Blender a jiné 3D aplikace
- Světlo a stín v Blenderu I
- Světlo a stín v Blenderu II
- Generátor vlasů, chlupů, trávy a větru pro Blender
- Tutoriál k plug-inu Fiber Generator
- Blender vstupuje do nové éry jako OpenSource
- Blender 2.25 Publisher
- Světlo a stín v Blenderu III:Působení světla na scénu
- Pravidla kompozice (nejen) pro 3D grafiku
- Jaké jsou možnosti exportu z Blenderu?
- První film vytvořený v Blenderu a další zajímavosti
- FunBlender - uvolnění kódu Blenderu přináší své první plody
- MakeHuman pro Blender a další zajímavosti
- Blender 2.26
- Modelujeme v Blenderu: Řemdih
- Dvě nové verze Blenderu ke stažení
- Knihy o Blenderu: Oficiální příručka
- Další krátké filmy v Blenderu ke stažení
- Blender 2.28 - konečně oficiální release
- Blender: Fiber Generator 2.0
- Blender: sequencer II.
- Blender 2.30 - revoluční verze Blenderu ke stažení
- Blender raytracing tutorial I - Světla
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 1. část
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 2. část
- Tvorba backgroundu pro adventuru v Blenderu- 3. část
- Otexturování hlavy v Blenderu pomocí UV mapování
- Nová verze Blenderu: 2.35(a)
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014