Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Terragen a Cinema 4D R8.x
27. ledna 2004, 00.00 | Že je Terragen výborný nástroj pro tvobu krajin je bez diskuze. Ale jak jeho krajiny včlenit do Cinemy 4D? Pomocí pluginu Terra4D to jde.
Na internetu se objevil velmi zajímavý plugin, který umožňuje vzájemnou kooperaci výborného sharewarového (v základní verzi freewarového) fraktálového generátoru krajin Terragen a programu Cinema 4D R8. Tato vzájemná spolupráce je v zásadě možná v několika úrovních skrze plugin, který se standardním způsobem nainstaluje do adresáře pluginů programu Cinema 4D.
První úrovní a také první položkou je možnost naimportovat do CINEMY 4D polygonový model krajiny, vytvořené v Terragenu. Nadále tedy lze v Cinemě velmi snadno využívat Terragen coby výkonný "externí plugin" pro tvorbu krajin. Nesmíme tedy zapomenout na to, že se v Terragenu krajina exportuje samostatně! Bohužel prozatím nelze z Terragenu exportovat povrchy, které jsou i přes svůj mírně rozfragmentovaný vzhled zejména při celkových pohledech na scénu velmi efektní. Ono to ale není až zas tak potřeba, ale k tomu ještě dojdeme.
Druhou úrovní, kterou plugin v Cinemě nabízí je generátor polohy slunce, kamery, cílového bodu pro kameru a vodní hladiny (do tohoto generátoru lze importovat parametry scény Terragenu). Pro tvorbu těchto objektů se využívají běžné objekty programu, přičemž jediný rozdíl je v tom, že se jim přiřadí specifická vlastnost, která definuje jejich jistou spojitost s Terragenem. Tato spojitost sice není na první pohled zřejmá, ale o to více překvapí! Postup práce je nyní takový, že se v Cinemě předpokládá vytvoření všeho, co má být ve scéně vytvořené, protože všechny objekty, včetně cílového bodu kamery, kamery samotné a slunce můžeme samozřejmě v Cinemě naanimovat. Máme-li scénu připravenou, nastavené animace kamery atd. (kamery a ostatních objektů, majících nastavenou vlastnost definující jejich spojitost s Terragenem), můžeme všechna tato nastavení pomocí pluginu ze Cinemy exportovat do formátu skriptu Terragenu. Tento skript se v Terragenu načte, přičemž bychom měli mít otevřenou stejnou krajinu, jakou jsme předtím exportovali do Cinemy, a nastavíme li render celé animace, začnou se vypočítávat všechny snímky animace krajiny, podle nastavení prvků této animace v Cinemě. Vytvoříme tím tedy animaci okolí, která detailně koresponduje s animací scény v Cinemě. Co nám tedy nadále brání v tom, abychom tuto skutečnost využili. V Cinemě si vytvoříme objekt pozadí, přičemž nemusím zajisté zdůrazňovat, že výsledná animace pozadí by měla být stejně velká jako formát koncové animace, načež na tento objekt pozadí nastavíme materiál, ve kterém se bude přehrávat vytvořená animace okolí. Nyní lze vytvořit koncovou animaci, a to tak, že využijeme stejná nastavení kamery a světla, která byla použita pro export do Terragenu a také vlastností Kompozice. Pomocí kompozice zajistíme vrhání stínů na terén (naimportovaný z Terragenu), přičemž tento terén nebude sám o sobě v renderu ze Cinemy viditelný, proč také, je tam přeci již z renderu Terragenu! Dále můžeme nastavit jak na terén tak na oblohu materiály, které alespoň částečně odpovídají pozadí animace z Terragenu, aby byla iluze dokonalá, přičemž i obloha by byla pomocí vlastnosti Kompozice skryta pohledu kamery, ale nikoliv paprsků. Toť vše.
Díky popsanému principu je výsledkem takřka dokonalá animace, ve které jsou využity výborné možnosti Terragenu coby generátoru okolí a Cinemy jako modelačního, materiálového a kompozičního programu. Postup je sice mírně kostrbatý a zdlouhavý, zejména díky fakticky dvojitému renderu (okolí v Terragenu a celé scény v Cinemě), ale výsledky jsou skutečně velmi dobré a co hlavně, odpadají problémy s fotografiemi na pozadí a jejich spojováním do panoramat. A to už stojí za úvahu. Na něco jsme zapomněli, no jistě, adresa na které plugin naleznete je http://www.future-bytes.com, přičemž plugin, jak bylo již napsáno, spolupracuje se Cinemou 4D R8.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Cinema 4D: Modelování lžičky
- Cinema 4D, modelování rotačních objektů (1)
- Cinema 4D, modelování rotačních objektů (2)
- Cinema 4D: Žárovka
- Cinema4D, modelování pomocí funkce Loft
- Cinema 4D - modelování bez křivek
- Cinema4D - modelujeme lidskou ruku
- Západ slunce v Cinemě snadno a rychle, bez použití jediné bitmapy
- In the Shadows... pokračování návodů ze světa stínů a světel
- In the Shadows... pokračování návodů ze světa stínů a světel, díl druhý
- Výroba louče, aneb hrátky s emitorem částic
- Bodypaint, aneb jak vyrábět textury pro 3D lépe než ve 3D
- Pyrocluster, plugin pro Cinemu 4D nejen na tvorbu pyrotechnických efektů
- Vlasy dělají člověka, Shave and a HairCut pro Cinemu 4D (a nejen pro ni)
- Cinema 4D r8 Oxygen, na prvý pohled
- Cinema 4D r 8 Oxygen a její nové modelovací funkce
- F-Curves, jednoduchá editace animací a další nepopsané funkce v Cinema 4D r8
- Jak na inverzní kinematiku v Cinemě 4D, nejen ve verzi 8
- Cinema: Využití primitivního objektu jako polotovaru pro polygonové modelování
- Jak na realisticky vypadající kovový povrch jen za pomoci shaderů? Snadno!!
- Xfrog 4, to pravé potěšení pro virtuální zahrádku
- Jak si ulehčit animace? No od čeho je tu XPresso!
- Bodypaint 3D 2.0, make up animovaných hvězd!
- CINEMA 4D R 8.5, víc než obyčejná subverze
- CINEMA 4D (R7 a vyšší) - tvorba reálně vypadajícího dřevěného povrchu
- Sketch and Toon, jak dohnat lektora výtvarné výchovy k šílenství
- Shave and HairCut 2
- Terragen a Cinema 4D R8.x
- Radiosita v programu Cinema 4D R7 až 8.5
- Materiál keramiky v Cinemě 4D
- Elektrony, jak na ně v CINEMĚ 4D R6
- Jak na některé volně šiřitelé pluginy v CINEMĚ 4D R6, modelování
- CINEMA 4D R9, uživatelské rozhraní
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, n-úhelníky
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, nové nástroje
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, nové funkce
- Dynamická cesta, vlastní plugin pomocí XPressa
- Modelování bronzové sekery od A do Z
- UV mapa bronzové sekery od A do Z
- Texturování bronzové sekery pomocí BodyPaintu 3D od A do Z
- Vytvoření materiálu a scény bronzové sekery od A do Z
- Tvorba iónského sloupu, voluta hlavice, část první
- Tvorba iónského sloupu, voluta hlavice, část druhá
- Tvorba iónského sloupu, dřík
- UV mapa dříku a hlavice iónského sloupu
- Materiály a scéna iónského sloupu
- Modelování prvků architektury, rozeta, díl první
- Modelování prvků architektury, rozeta, díl druhý
- Cube 3D UV Toolkit
- 50grEy - budiž světlo, zdarma
- 51grEy – a jakpak nám ale vyrostl, co říkáte…
- Shadermania - texturování, ale bez textur
- Cinema 4D6 – Modelace lampy
- CINEMA 4D R 9.5, první postřehy a dojmy
- DPIT 3, víc jak obyčejný plugin
- Světla, co nám rozsvítí
- Ambient Occlusion
- Normálové mapy a "pečení" textur v CINEMĚ 4D R 9.5
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 1
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 2
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 3
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 4
- Čalouněná židlička s kovovým rámem
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 5
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 6
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 7
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 8
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, závěr
- Tvorba zjednodušeného charakteru – plynové masky
- Unikátní textura bez jakýchkoliv zdrojů? Jistě...
- Bierhanzlova mast, pro muže všech kast. A nebo taky Hair…
- Osvětlení interiéru, je libo radiozita? Díl první
- Osvětlení interiéru, je libo radiozita? Díl druhý
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014