Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Materiál keramiky v Cinemě 4D
13. února 2004, 00.00 | Společnou tvorbu různých materiálů si dnes rozšíříme o další povrch. Měli jsme tu již povrchy kovové, dřevěné a dnes si uděláme keramiku. A jako obvykle můžeme zapomenout na existenci textur, vždyť nám Cinema nabízí široké spektrum shaderů a tak použijeme právě je.
Před několika dny jsem si říkal, že pokud nemám zcela zapomenout fenomenální plugin Xfrog, měl bych si ještě zavčasu vytvořit nějaké ty rostlinky. A jak jsem si usmyslel, tak jsem i učinil. Vytvořil jsem si malou květinku, Ficus Benjaminus. Byl jsem s ní poměrně spokojen, ale k tomu, aby vypadala skutečně reálně, tak jsem ji také musel zasadit do nějakého přirozeně vypadajícího květináče. A když už květináč, tak také odpovídající materiál.
A ještě jedna poznámka. Popisovaný postup vychází z nové verze Cinemy 4D R8.5 a tak fakticky půjde stále o jistou formu recenze, protože v postupu budou podrobně popisovány i nové části a chování programu, které jsem při své tvorbě využil. Bude li chtít kdokoliv z uživatelů vytvořit podobný materiál a nemá poslední verzi programu (mluvíme tedy o verzi 7.0 až 8.2), tak má jistě možnost dosáhnout téhož efektu, avšak za využití jiných postupů a starých známých shaderů Fusion, SLA Gradient, 3D Noise a 2D Noise.
Výsledná struktura kanálu Barva, ke které budeme směřovat.
Přechod nastavíme na typ 2D - V a parametr Turbulence nastavíme na 60%. Díky tomu bude mít přechod krásně nepravidelnou strukturu. Musíme ještě ale posunout umístění jezdců barev, protože je naším cílem, aby byl povrch materiálu ztmaven jen ve spodní části. Přitom můžeme ponechat barvy na bílé a černé. Bílou ponecháme zcela vlevo a černou posuneme na 70%. Přechod máme prozatím nastavený. Vrátíme se do výše umístěné Fůze (Fusion). Režim krytí vrchního přechodu nastavíme na Odčítat (Subtract) a míru krytí dáme na 30%.
Výsledná struktura kanálu Hrbolatost.
Abychom měli vždy květináč s vysráženými solemi ve vrchní části a také aby byl květináč naopak vespodu tmavší, použijeme režim mapování materiálu Cylindrický a použijeme příkaz, kterým se upraví velikost mapovaného materiálu velikosti objektu. Díky tomu budeme mít výše uvedený problém vyřešen. Mimo to můžeme zvýšit počet dlaždic ve směru osy X na 2. To nebude mít vliv na základní kresbu keramiky, v ní jsme použili 3D šum, ale vliv to bude mít na hrbolatost a hlavně na vykreslené krystaly solí od minerálních látek na vrchním okraji květináče.
A ještě jsem zapomněl, výsledný soubor pro Cinemu 4D R8.5
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Cinema 4D: Modelování lžičky
- Cinema 4D, modelování rotačních objektů (1)
- Cinema 4D, modelování rotačních objektů (2)
- Cinema 4D: Žárovka
- Cinema4D, modelování pomocí funkce Loft
- Cinema 4D - modelování bez křivek
- Cinema4D - modelujeme lidskou ruku
- Západ slunce v Cinemě snadno a rychle, bez použití jediné bitmapy
- In the Shadows... pokračování návodů ze světa stínů a světel
- In the Shadows... pokračování návodů ze světa stínů a světel, díl druhý
- Výroba louče, aneb hrátky s emitorem částic
- Bodypaint, aneb jak vyrábět textury pro 3D lépe než ve 3D
- Pyrocluster, plugin pro Cinemu 4D nejen na tvorbu pyrotechnických efektů
- Vlasy dělají člověka, Shave and a HairCut pro Cinemu 4D (a nejen pro ni)
- Cinema 4D r8 Oxygen, na prvý pohled
- Cinema 4D r 8 Oxygen a její nové modelovací funkce
- F-Curves, jednoduchá editace animací a další nepopsané funkce v Cinema 4D r8
- Jak na inverzní kinematiku v Cinemě 4D, nejen ve verzi 8
- Cinema: Využití primitivního objektu jako polotovaru pro polygonové modelování
- Jak na realisticky vypadající kovový povrch jen za pomoci shaderů? Snadno!!
- Xfrog 4, to pravé potěšení pro virtuální zahrádku
- Jak si ulehčit animace? No od čeho je tu XPresso!
- Bodypaint 3D 2.0, make up animovaných hvězd!
- CINEMA 4D R 8.5, víc než obyčejná subverze
- CINEMA 4D (R7 a vyšší) - tvorba reálně vypadajícího dřevěného povrchu
- Sketch and Toon, jak dohnat lektora výtvarné výchovy k šílenství
- Shave and HairCut 2
- Terragen a Cinema 4D R8.x
- Radiosita v programu Cinema 4D R7 až 8.5
- Materiál keramiky v Cinemě 4D
- Elektrony, jak na ně v CINEMĚ 4D R6
- Jak na některé volně šiřitelé pluginy v CINEMĚ 4D R6, modelování
- CINEMA 4D R9, uživatelské rozhraní
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, n-úhelníky
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, nové nástroje
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, nové funkce
- Dynamická cesta, vlastní plugin pomocí XPressa
- Modelování bronzové sekery od A do Z
- UV mapa bronzové sekery od A do Z
- Texturování bronzové sekery pomocí BodyPaintu 3D od A do Z
- Vytvoření materiálu a scény bronzové sekery od A do Z
- Tvorba iónského sloupu, voluta hlavice, část první
- Tvorba iónského sloupu, voluta hlavice, část druhá
- Tvorba iónského sloupu, dřík
- UV mapa dříku a hlavice iónského sloupu
- Materiály a scéna iónského sloupu
- Modelování prvků architektury, rozeta, díl první
- Modelování prvků architektury, rozeta, díl druhý
- Cube 3D UV Toolkit
- 50grEy - budiž světlo, zdarma
- 51grEy – a jakpak nám ale vyrostl, co říkáte…
- Shadermania - texturování, ale bez textur
- Cinema 4D6 – Modelace lampy
- CINEMA 4D R 9.5, první postřehy a dojmy
- DPIT 3, víc jak obyčejný plugin
- Světla, co nám rozsvítí
- Ambient Occlusion
- Normálové mapy a "pečení" textur v CINEMĚ 4D R 9.5
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 1
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 2
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 3
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 4
- Čalouněná židlička s kovovým rámem
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 5
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 6
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 7
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 8
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, závěr
- Tvorba zjednodušeného charakteru – plynové masky
- Unikátní textura bez jakýchkoliv zdrojů? Jistě...
- Bierhanzlova mast, pro muže všech kast. A nebo taky Hair…
- Osvětlení interiéru, je libo radiozita? Díl první
- Osvětlení interiéru, je libo radiozita? Díl druhý
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014