Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Shave and HairCut 2
13. ledna 2004, 00.00 | Napravujeme mírné opomenutí a vracíme se k nové verzi pluginu Shave and HairCut, specializovaného řešení tvorby vlasů v Cinemě 4D.
Již je to pár pátků, nebo spíše měsíců, co vyšla nová verze pluginu Shave and HairCut 2.0, známého kustoda 3D tvorby Joea Altera. Avšak díky mnoha událostem v oblasti Cinemy 4D, kterých jsem se účastnil, jsem se k tomuto výkonnému modulu dostal až nyní, za což se omlouvám.
Tedy zanechám omluv a vrhneme se na to. Rozhodnete-li se pro koupi pluginu Shave and HairCut, možná budete úplně v prvním okamžiku poněkud zaskočeni, tak jako já. Jsem si totiž vědom toho, že obal není u počítačových programů to nejdůležitější, ale na druhou stranu i obal prodává a tak mi přijde fakticky stejný přebal nové verze poněkud zavádějící.
Instalace pluginu samotného proběhla naprosto bez potíží a plugin se zaparkuje stejně jako jeho starší bráška do adresáře plugins programu Cinema 4D, přičemž do programu se automaticky implementuje jen novější verze.
Stejně jako u verze 1, tak i u verze 2 se vytvoří nad modelačním oknem záložka příkazů pluginu, skrze kterou se celý plugin ovládá. Příkazy této záložky při tom nedoznaly zásadní změny. Díky tomu by se mohlo zdát, že vlastně není o čem psát, protože v čem jiném by se mohla nová verze programu lišit od té staré, než v příkazech? Odpověď zní, v jádru, ale k tomu se dostaneme. Jedinou změněnou položkou, kterou tak může uživatel zaznamenat, je absence příkazu tvorby jiných "chlupů" než vlasů. Jednoduše se pod pojem vlasy, tedy Hair, schovalo všechno.
Princip práce s pluginem, tedy editace vlasů, zůstal stále stejný. Oproti minulé verzi se však změnil princip nabídky příkazů. Ta se z poněkud nepřehledných menu přesunula do spodní lišty okna pluginu. Všechny příkazy jsou nadále znázorněny ikonami, přičemž se při najetí kurzoru nad ikonu zobrazí malá nápověda. Další novinkou jsou dva nové příkazy. První z nich mění délku vlasů v závislosti na velikosti polygonů a druhý sčesává vlasy směrem od kamery. Pokud mohu říci, je hlavně druhý z nástrojů velmi užitečný.
Pokud jste zkoušeli předchozí verzi, tak jistě víte, že pro render stínů vlasů a také pro render viditelných vlasů za průhlednými objekty je ve scéně nutný objekt Prostředí, na kterém jsou speciální shadery Hair Shadows a Hair Transparencies. To platí i nadále, ale mimo to zde přibyl další důležitý shader, a to Shave Tracer. Tento Shave Tracer (po dalším nastavení v nastavení renderu pluginu) umožňuje nejen render vlasů za průhlednými objekty, ale také render vlasů v odrazivých plochách, což je novinka a také možnost renderu ostrého stínu, což v předchozí verzi také nebylo. Jen tedy pro úplnost, sice to vyplývá z textu ale přeci, tento shader se aplikuje na objekt prostředí, přičemž parametry, které tento shader ovládají, se definují v nastavení renderingu pluginu.
Vlasy jsou viditelné jak skrze průhledný objekt, tak i v odrazech.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Cinema 4D: Modelování lžičky
- Cinema 4D, modelování rotačních objektů (1)
- Cinema 4D, modelování rotačních objektů (2)
- Cinema 4D: Žárovka
- Cinema4D, modelování pomocí funkce Loft
- Cinema 4D - modelování bez křivek
- Cinema4D - modelujeme lidskou ruku
- Západ slunce v Cinemě snadno a rychle, bez použití jediné bitmapy
- In the Shadows... pokračování návodů ze světa stínů a světel
- In the Shadows... pokračování návodů ze světa stínů a světel, díl druhý
- Výroba louče, aneb hrátky s emitorem částic
- Bodypaint, aneb jak vyrábět textury pro 3D lépe než ve 3D
- Pyrocluster, plugin pro Cinemu 4D nejen na tvorbu pyrotechnických efektů
- Vlasy dělají člověka, Shave and a HairCut pro Cinemu 4D (a nejen pro ni)
- Cinema 4D r8 Oxygen, na prvý pohled
- Cinema 4D r 8 Oxygen a její nové modelovací funkce
- F-Curves, jednoduchá editace animací a další nepopsané funkce v Cinema 4D r8
- Jak na inverzní kinematiku v Cinemě 4D, nejen ve verzi 8
- Cinema: Využití primitivního objektu jako polotovaru pro polygonové modelování
- Jak na realisticky vypadající kovový povrch jen za pomoci shaderů? Snadno!!
- Xfrog 4, to pravé potěšení pro virtuální zahrádku
- Jak si ulehčit animace? No od čeho je tu XPresso!
- Bodypaint 3D 2.0, make up animovaných hvězd!
- CINEMA 4D R 8.5, víc než obyčejná subverze
- CINEMA 4D (R7 a vyšší) - tvorba reálně vypadajícího dřevěného povrchu
- Sketch and Toon, jak dohnat lektora výtvarné výchovy k šílenství
- Shave and HairCut 2
- Terragen a Cinema 4D R8.x
- Radiosita v programu Cinema 4D R7 až 8.5
- Materiál keramiky v Cinemě 4D
- Elektrony, jak na ně v CINEMĚ 4D R6
- Jak na některé volně šiřitelé pluginy v CINEMĚ 4D R6, modelování
- CINEMA 4D R9, uživatelské rozhraní
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, n-úhelníky
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, nové nástroje
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, nové funkce
- Dynamická cesta, vlastní plugin pomocí XPressa
- Modelování bronzové sekery od A do Z
- UV mapa bronzové sekery od A do Z
- Texturování bronzové sekery pomocí BodyPaintu 3D od A do Z
- Vytvoření materiálu a scény bronzové sekery od A do Z
- Tvorba iónského sloupu, voluta hlavice, část první
- Tvorba iónského sloupu, voluta hlavice, část druhá
- Tvorba iónského sloupu, dřík
- UV mapa dříku a hlavice iónského sloupu
- Materiály a scéna iónského sloupu
- Modelování prvků architektury, rozeta, díl první
- Modelování prvků architektury, rozeta, díl druhý
- Cube 3D UV Toolkit
- 50grEy - budiž světlo, zdarma
- 51grEy – a jakpak nám ale vyrostl, co říkáte…
- Shadermania - texturování, ale bez textur
- Cinema 4D6 – Modelace lampy
- CINEMA 4D R 9.5, první postřehy a dojmy
- DPIT 3, víc jak obyčejný plugin
- Světla, co nám rozsvítí
- Ambient Occlusion
- Normálové mapy a "pečení" textur v CINEMĚ 4D R 9.5
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 1
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 2
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 3
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 4
- Čalouněná židlička s kovovým rámem
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 5
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 6
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 7
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 8
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, závěr
- Tvorba zjednodušeného charakteru – plynové masky
- Unikátní textura bez jakýchkoliv zdrojů? Jistě...
- Bierhanzlova mast, pro muže všech kast. A nebo taky Hair…
- Osvětlení interiéru, je libo radiozita? Díl první
- Osvětlení interiéru, je libo radiozita? Díl druhý
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014