Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Elektrony, jak na ně v CINEMĚ 4D R6
10. března 2004, 00.00 | Na stránkách tohoto serveru jsme již několkráte potkali atraktivně vypadající elektrony. Při tom se, alespoň podle diskuzí, cítili o návod týkající se této problematiky ochuzeni uživatelé CINEMY 4D, zejména verze R6. Zejména jim je určen dnešní podrobný návod, vytvořený tak říkajíc "na přání".
Před několika málo týdny jsem byl několikráte vyzván, abych napsal návod na to, jak v CINEMĚ 4D R6 (respektive CE) vytvořit elektron. Osobně jsem se tohoto úkolu nechtěl nejdříve zhostit, protože nemám k automobilismu zrovna kladný vztah a tak mi tento obor zas až tak moc neříká. Díky tomu jsem se obával i toho, že když napíši nějaký návod, že budu zavilými automobilisty napaden, že takhle elektron nevypadá. Tedy doufám, že jsem se alespoň trochu "trefil" do tvaru a jestli ne, tak se omlouvám. Jde však o postup a tak doufám, že si z něj i fanda do aut něco vezme.
Necháme však řečí a vrhneme se na to. V prvé řadě bychom si měli stanovit, jak bude elektron vypadat. Můžeme si stanovit, že elektron bude mít 5*2 paprsků, které budou v místě středu "vzpěr" spojené (viz závěrečný obrázek). Abychom tuto "podmínku" splnili, pomůžeme si tak, že v počátku budeme tvořit pouze 1/5 celého elektronu, načež vytvoříme pomocí příkazu Pole 4 kopie a celou tuto soustavu spojíme a dále upravíme. Nutno ještě však poznamenat, že spolu vytvoříme jen základ kola, protože zbytek je spíše pracný, než složitý a jeho tvorba by neměla ani začátečníkovi dělat potíže.
Vzhůru na to. Vytvoříme si dva parametrické objekty Kruh (Objekty > Primitiva > Kruh). Jeden pojmenujeme Vnější a druhý Vnitřní. Ve Správci objektů poklepeme na ikonu objektu Vnější a změníme jeho nastavení. Vnitřní poloměr zadáme na 320, Vnější na 350, Počet segmentů zadáme 1, Segmentů po obvodu zadáme 9. orientaci ponecháme na +Y a nastavíme kruhovou Výseč na 1/5 obvodu, tedy na 0 a 72 stupňů. Tím jsme si vytvořili vnější prstenec elektronu.
Vytvoříme vyhnutí středu elektronu. Pro to využijeme nástroj Magnet. Nejdříve ale vybereme příslušné polygony a to tak, že v pohledu shora označíme všechny polygony mimo vnějšího prstence. Poté se vrátíme do perspektivy a kliknutím pravého tlačítka myši vyvoláme kontextové menu, ze kterého vybereme příkaz Magnet (Struktura > Magnet). Přejdeme do správce Aktivní nástroj, ve kterém si tento příkaz nastavíme. Hodnotu Poloměr nastavíme na 300 (to odpovídá hodnotám vyplývajících z původních parametrických prstenců), Zapneme volbu Metodou nejbližšího bodu (uchopíme totiž bod v rotačním středu elektronu). Ostatní parametry ponecháme. Ještě nezapomeneme vypnout osy X a Z. Aktivní nám zůstane jen osa Y. Klikneme k bodu v rotačním středu polygonu a tahem potáhneme polygony.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Cinema 4D: Modelování lžičky
- Cinema 4D, modelování rotačních objektů (1)
- Cinema 4D, modelování rotačních objektů (2)
- Cinema 4D: Žárovka
- Cinema4D, modelování pomocí funkce Loft
- Cinema 4D - modelování bez křivek
- Cinema4D - modelujeme lidskou ruku
- Západ slunce v Cinemě snadno a rychle, bez použití jediné bitmapy
- In the Shadows... pokračování návodů ze světa stínů a světel
- In the Shadows... pokračování návodů ze světa stínů a světel, díl druhý
- Výroba louče, aneb hrátky s emitorem částic
- Bodypaint, aneb jak vyrábět textury pro 3D lépe než ve 3D
- Pyrocluster, plugin pro Cinemu 4D nejen na tvorbu pyrotechnických efektů
- Vlasy dělají člověka, Shave and a HairCut pro Cinemu 4D (a nejen pro ni)
- Cinema 4D r8 Oxygen, na prvý pohled
- Cinema 4D r 8 Oxygen a její nové modelovací funkce
- F-Curves, jednoduchá editace animací a další nepopsané funkce v Cinema 4D r8
- Jak na inverzní kinematiku v Cinemě 4D, nejen ve verzi 8
- Cinema: Využití primitivního objektu jako polotovaru pro polygonové modelování
- Jak na realisticky vypadající kovový povrch jen za pomoci shaderů? Snadno!!
- Xfrog 4, to pravé potěšení pro virtuální zahrádku
- Jak si ulehčit animace? No od čeho je tu XPresso!
- Bodypaint 3D 2.0, make up animovaných hvězd!
- CINEMA 4D R 8.5, víc než obyčejná subverze
- CINEMA 4D (R7 a vyšší) - tvorba reálně vypadajícího dřevěného povrchu
- Sketch and Toon, jak dohnat lektora výtvarné výchovy k šílenství
- Shave and HairCut 2
- Terragen a Cinema 4D R8.x
- Radiosita v programu Cinema 4D R7 až 8.5
- Materiál keramiky v Cinemě 4D
- Elektrony, jak na ně v CINEMĚ 4D R6
- Jak na některé volně šiřitelé pluginy v CINEMĚ 4D R6, modelování
- CINEMA 4D R9, uživatelské rozhraní
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, n-úhelníky
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, nové nástroje
- Novinky v modelování v CINEMĚ 4D R9, nové funkce
- Dynamická cesta, vlastní plugin pomocí XPressa
- Modelování bronzové sekery od A do Z
- UV mapa bronzové sekery od A do Z
- Texturování bronzové sekery pomocí BodyPaintu 3D od A do Z
- Vytvoření materiálu a scény bronzové sekery od A do Z
- Tvorba iónského sloupu, voluta hlavice, část první
- Tvorba iónského sloupu, voluta hlavice, část druhá
- Tvorba iónského sloupu, dřík
- UV mapa dříku a hlavice iónského sloupu
- Materiály a scéna iónského sloupu
- Modelování prvků architektury, rozeta, díl první
- Modelování prvků architektury, rozeta, díl druhý
- Cube 3D UV Toolkit
- 50grEy - budiž světlo, zdarma
- 51grEy – a jakpak nám ale vyrostl, co říkáte…
- Shadermania - texturování, ale bez textur
- Cinema 4D6 – Modelace lampy
- CINEMA 4D R 9.5, první postřehy a dojmy
- DPIT 3, víc jak obyčejný plugin
- Světla, co nám rozsvítí
- Ambient Occlusion
- Normálové mapy a "pečení" textur v CINEMĚ 4D R 9.5
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 1
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 2
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 3
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 4
- Čalouněná židlička s kovovým rámem
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 5
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 6
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 7
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, díl 8
- Rhodos, Dělová brána u paláce Velmistrů, závěr
- Tvorba zjednodušeného charakteru – plynové masky
- Unikátní textura bez jakýchkoliv zdrojů? Jistě...
- Bierhanzlova mast, pro muže všech kast. A nebo taky Hair…
- Osvětlení interiéru, je libo radiozita? Díl první
- Osvětlení interiéru, je libo radiozita? Díl druhý
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014