Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
2. listopadu 1999, 00.00 | Vodní hladinu lze provést několika způsoby. I na tu nejjednodušší může stačit
dobře namapovaná textura.
Vodní hladinu lze provést několika způsoby. I na tu nejjednodušší může stačit dobře namapovaná textura. K tomuto příkladu je třeba stáhnout plug-in SideFade V2.05 a zkopírovat ho do adresáře /PLUGINS/.
1. Vodní hladinu bude v našem případě představovat modifikovaná deska, kterou upravíme tak, že klikneme v liště CREATE na tlačítko BOX a vytvoříme základ pro vodní hladinu. Nadefinujeme tyto parametry: Length=1500,0 ; Width=1500,0 ; Height=0,0 ; Lenght segs.=60 ; Width segs.=60 ; Height segs.=1, Generate mapping coords=ON.
2. Takto vytvořenou desku můžeme přetransformovat pomocí příkazu TRANSFORM TYPE-IN… v menu TOOLS. Aby se správně umístil objekt ve výřezech napíšeme do sloupce ABSOLUTE: WORLD souřadnice X=12,326 , Y=672,446 , Z=0.
3. Jako efektu zvlnění vodní hladiny, použijeme modifikátor noise. V liště MODIFY klikneme na tlačítko NOISE a nastavíme příslušné hodnoty. [Noise]: Seed=20 , Scale=50, Fractal=ON , Roughness=0,0 , Iterations=1,0 ;[Strength]: X=20,0 , Y=30,0 , Z=8,0.
4. Nyní si vytvoříme kameru. V liště CREATE->CAMERAS vybereme TARGET a umístíme jí v horním (TOP) výřezu. Klikneme na ikonu SELECT BY NAME a vybereme ze seznamu položku Camera 01. Použitím příkazu TRANSFORM TYPE-IN… a nastavíme polohu kamery na X=2,69 ; Y= -70,565 ; Z=21,426 ; Dolly=224,444 ; Roll= -0,792. Stejným způsobem vybereme Camera01.Target, změníme souřadnice na X= 12,591 ; Y=153,275 ; Z=8,292 a kliknutím pravým tlačítkem na PERSPECTIVE nastavíme pohled CAMERA 01.
5. Jako typ osvětlení použijeme TARGET SPOT v liště CREATE->LIGHTS nastavením na hodnoty [Color] Color=255,255,255 ; Multipler=1,0 ; Contrast=0,1 ; Sofften Dif. Edge=1,0 ; [Spotlight parameters] Hotspot=15,8 ; Falloff=17,8 ; Overshoot=ON ; [Shadow parameters] Cast Shadows=ON ; Use Ray-Trased Shadows=ON. Výběrem Spot01 a změnou v TRANSFORM TYPE-IN… nastavíme souřadnice na X= 12,956 ; Y=680,263 ; Z=98,418 ; Dolly=736,094 ; Roll=0,0. Stejným způsobem vybereme Spot01.Target a nastavíme na hodnoty X=9,866 ; Y=-51,821 ; Z=21,753.
6. Posledním krokem je přiřazení materiálu pro vodní hladinu. Otevřeme si v menu TOOLS->MATERIAL EDITOR… a nastavíme [Basic parameters]: Shading=Blinn ; Ambient=25,16,72 ; Difuse=75,96,115 ; Specular=255,255,255 ; Filter=74,134,162 ; Soften=0,2 ; Shinines=28 ; Shin. Strength=37 ; Self-Illumination=0 ; Opacity=100.
[Extended parameters]: Fallof=IN ; Size=1,0 ; Type=Filter ; Amt=50 ; Ref;. Level=3,0.
[Maps]: nastavíme Bump=ON , Bump Amount=20, klikneme na tlačítko NONE a vybereme ze seznamu položku NOISE, ponecháme stávající nastavení.
Stejně tak zaškrtneme Reflection=ON a nastavíme Reflection Bump=40. Klikneme na tlačítko NONE a vybereme ze seznamu novou položku SideFade V2.05. Kliknutím na NONE v [Color/Maps] vybereme ze seznamu Reflect/Refract. Zároveň změníme hodnoty v [Transition Curve]: na Side=0,0 ; Control 1=0,0 ; Control 2=0,0 a Front=1,0. Takto vytvořený materiál aplikujeme na vodní hladinu.
7. Jako pozadí (Environment map) lze použít libovolnou texturu.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014