Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
3D Studio MAX: 2D Postavy
2. října 2001, 00.00 | Určitě už jste se setkali s problémem, jak oživit vaši animaci. Říkáte si, chtělo by to něco podrobného, známého a samozřejmého. No jasně! Chtělo by to přidat nějaké postavy. Jenže si uvědomíte, na jakou práci by to přišlo. Nevěšte hlavy, do animace nějaké postavy přidáme, ale chce to použít fintu!
Určitě už jste se setkali s problémem, jak oživit vaši animaci. Říkáte si -
chtělo by to něco podrobného, známého a samozřejmého. No jasně! Chtělo by to
přidat nějaké postavy. Jenže si uvědomíte, na jakou práci by to přišlo, kdyby
jsme měli modelovat jenom jednu postavu, a my chceme přidat postav několik.
Většinou to skončí nějakým pokusem o modelaci a nebo (to častěji) se na nějaké
detaily prostě vybodnete.
Nevěšte hlavy, do animace nějaké postavy přidáme, ale chce to použít fintu.
Uznávám, že do 3D programu se příliš nehodí, ale účel světí prostředky. Můžeme
použít libovolný 2D obrázek, který namapujeme na jednoduchý objekt (nejčastěji
obdélník).
Výsledek bude vypadat nějak takto:
Jak sami vidíte, 2D je zde jasně viditelné. Nemá cenu si hrát na něco jako osvětlení nebo se snažit někomu namluvit, že postavu jste modelovali (jiné by to bylo, kdybyste použili nějaký Cartoon plugin). Taky je zřejmé, že pokud kamera zabere postavu z jiného než přímého směru, bude se deformovat a v nejhorším případě, nebude vidět vůbec.
Princip bude spočívat v namapování obrázku na objekt (Box s nulovou hloubkou nebo Shape Rectangle) a úpravou materiálu tak, aby pozadí obrázku způsobilo průhlednost objektu. Toho dosáhneme za použití Alpha kanálu, který musí obr. obsahovat. Takže nejdříve si popíšeme, jak k libovolné bitmapě Alphu přidáme:
Je celkem jasné, že na postavu (nebo cokoli jiného) použijeme nějaký stažený obrázek. Na Internetu bude zřejmě ve formátu JPEG - který uložení informací a Alpha kanálu neumožňuje.
K přidání této informace použijeme Photoshop. Otevřte si tedy zvolený obrázek Pomocí některého nástroje pro výběr si označte okraje postavy. Přepněte se do paletky Channels a klikněte dole v rohu na ikonku pro nový kanál (list s ohnutým rohem). Automaticky se vám vytvoří nový Alpha kanál. Měli byste mít před sebou černou plochu a váš výběr. Vnitřek výběru vyplňte bílou barvou. Alpha kanál funguje v odstínech šedi - co je bílé, bude vidět, co je černé, bude skryté, odstíny mezi Č a B budou více či méně průhledné.
Aby naše postava neměla příliš ostré okraje, můžete je ještě Airbrushem přestříkat a vytvořit tím jemný přechod.
Důležitý je formát, ve kterém ho ve Photoshopu uložíte - doporučuji TIFF nebo PNG.
Nyní už bysme měli mít připravené vše, co budeme pro vlastní práci v Maxku potřebovat.
Pokud se někomu nechce Alpha kanál vytvářet, můžete si Bitmapu stáhnout zde.
Resetujte Maxko a vytvořte si obdélník, který bude mít rozměry (alespoň přibližné) jako použitá bitmapa. Otevřte si Material Editor a v prvním slotu si rozbalte roletku Maps. V Diffuse, Opacity a popřípadě Bump si zvolte naši bitmapu.
Nyní se podíváme na vlastní fígl, který se skrývá v Opacity (Neprůhlednost). Klikněte na popsaný obdélník napravo Opacity a otevře se vám její dialog:
Zde nastavte vše podle obrázku.
Zkuste si vyrenderovat scénu. Pro lepší představu si dejte do pozadí nějaký jiný obrázek pozadí.
Nyní vám už nic nebrání v tvorbě davových scén jako jsou např. nabité tribuny a podobné, pro 3D těžce proveditelné úkoly.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014