Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
3DSMax - střih!
21. srpna 2001, 00.00 | Dnes si ukážeme, jak se dá sestříhat scéna přímo v Maxku.
V tomto tutorialu se podíváme na střih animací přímo v Maxku - ve VideoPostu. Jak sami uznáte, střih přidá každé animaci na dynamičnosti a pokud neděláte nějaký detailní průlet, tak je téměř nutností. Na střih se samozřejmě používají některé z mnoha postprodukčních programů, ale když si v animaci přesně rozvrhnete jak byste chtěli výsledek mít, není problém to sfouknout v Maxku (v některém případě to může ušetřit hodně práce).
K práci budeme potřebovat zdrojovou scénu, kterou jsme si vytvořili v jednom z prvních tutorialů (Průlet kamerou na povrchem). Tuto scénu použijeme jako výchozí a pouze do ní přidáme pár věcí.
V naší staré scéně už máme jednu kameru udělanou + křivku, po které se kamera pohybuje. Aby bylo co stříhat, musíme nějaké kamery přidat.
V horním pohledu si nakreslete další křivku (line), která bude mít tvar přibližné půlkružnice a vytvořte target kameru. Kameře přiřaďte křivku jako cestu (viz. výše zmiňovaný tutorial).
Stejným způsobem vytvořte i třetí kameru.
Když si nyní v perspektivě pustíte, vidíte jak se tři kamery najednou začnou pohybovat. Musíme zajistit, aby se výsledná animace mezi nimi přepínala a tím nám vytvořila střih.
Otevřte si Video Post a rozmyslete si, jak byste chtěli mezi kamerama přepínat - nejlepší je si do jednoho okna zobrazit Camera view a přehrávat si animaci, když se vám zdá některá pasáž důležitá, napište si čísla snímku odkud - pokud. Tak si projeďte všechny kamery a ujasněte si pořadí kamer, v jakém se budou přepínat.
Do Video Postu přidejte kamery v tomto pořadí (můžete i na přeskáčku, ale budete v tom mít zbytečný zmatek).
Nezapomeňte přidat nějaký výstup, abyste animaci nerenderovali zbytečně.
Jak vidíte na časové ose Video Postu, každá kamera má standardně nastavenou dobu působení ve scéně na plný počet snímků. My musíme doby zkrátit a zajistit, aby na sebe navazovaly. Klikněte na ikonku čárky s body na koncích. Nyní můžete myší posunovat konce a začátky časových os jednotlivých kamer. Přesné čísla snímků se vám ukazují dole.
Takto by měl výsledek vypadat celkově:
K dokončení vám už stačí pouze kliknout na tlačítko Execute Sequence a nějakou tu chvilku (dobu) si počkat. Příjemné stříhání.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014