Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
21. října 1999, 00.00 | Široká škála využití částicových systémů nám umožňuje vytvořit i jeden
z atmosferických efektů - kouř.
Pro ty z vás, kteří s oblibou rádi vytváří scény doplněné o kouř či dým, mám tip, jak jeden z těchto efektů vytvořit. Následující příklad využívá přídavných plug-inů, které stačí stáhnout zde a běžným způsobem je nakopírovat do adresáře /PLUGINS/.
1) Vytvoříme si novou scénu do níž budeme kreslit. V liště CREATE vybereme ze seznamu položku PARTICLE SYSTEMS a klikneme na tlačítko PARTICLES+. Do rozvinuté roletky doplníme následující údaje - (Particles) Viewpoint Count = 50, Render Count = 50, Particle Size = 0,4 , Ticks=ON , (Render) Triangle=ON, (Blob particle parameters) Tension=1, Density=5,0 ,(Emitter Shape) Circular=ON ,(Velocity Modifiers) Speed=12,07 ,Variation=3,93, Tumble=0,0 ,Tumble Rate=1,0 ,Falloff=0,0 ,Secondary=1,0, Stream Motion a Stream Velocity= ON , (Timing) Start=-30, Life=58, Constant=ON, (Emitter) Width=20,0 ,Lenght=20,0
2) V liště CREATE->SPACE WARPS->PARTICLES & DYNAMICS klikneme na tlačítko WIND a vyplníme jednotlivé položky. (Force) Strength=-0,29 , Decay=0,0 , Planar=ON, (Wind) Turbulence=0,0 , Frequency=0,0 , Scale=1,0.
3) Aby měl vítr vliv na tento částicový systém musíme tyto dva prvky spojit dohromady. Vybereme v některém z výřezů ikonu PARTICLE+, klikneme v horním menu na ikonu BIND TO SPACE WARP a přípojíme ho k ikoně zastupující vítr.
4) Nyní si nadefinujeme PARTICLE COMBUSTION. Otevřeme si menu RENDERING->ENVIRONMENT…, a ze seznamu efektů vybereme PARTICLE COMBUSTION. Poté klikneme na PICK OBJECT (Source Apparaturs) a přidáme do seznamu PARTICLE+.
5) Nastavíme hodnoty barev na hodnoty [40,55,55]-(Inner), [65,90,90]-(Outer), [25,25,25]-(Smoke), (Flame Type) Tendril=ON, Stretch=1,0 , Regularity=0,6 , Flame Size=22,0 , Flame Detail=5,0 , Density=4,0 , Samples=15 - nastavte Phase a Dril=0,0 kliněte na tlačítko ANIMATE, posuňte se na poslední snímek (frame) a změňte tyto hodnoty na Phase a Dril=100,0 , Explosion=OFF.
6) Barvu pro pozadí (background) můžeme nastavit na hodnoty [0,40,70].
7) Nyní přistupme k tvorbě modelu cigarety. V liště CREATE klikneme na CYLINDER a nastavíme hodnoty na: Radius=15, Height=280, Height Segments=14, Cap Segments=10, Sides=24, Smooth=ON.
8) Aplikujeme na válec
modifikátor EDIT MESH. Jako Sub-object zvolíme Face a vybereme na jedné
ze stran válce
3 segmenty. V roletce
(Edit Surface) přiřadíme tomuto výběru Material ID=1, poté vybereme na
druhé straně 1 segment a nastavíme Material ID=3, stejným způsobem vybereme
zbytek a nastavíme Material ID=3.
9) Otevřeme si menu TOOLS->MATERIAL EDITOR... a vytvoříme materiály. Klikneme na tlačítko TYPE a vybereme ze seznamu položku MULTI / SUB-OBJECT. Jelikož v našem případě nám postačí 3 materiály nastavíme: Number of materials=3. Barvu č.1 nastavíme na [255,169,20] a č.2 na [255,255,255]. U barvy č.3 klikneme na NONE ,vybereme Difuse (Basic Parameters) a kliknutím na tlačítko nastavíme materiál.
10) Jako typ materiálu vybereme ze seznamu položku ELECTRIC TEXTURE V3.00. Nastavíme (Noise parameters) Fractal=ON, Width=0,2 , Levels=5,0 , Size=5,0 , Center=0,5 , Phase=0,0 , Color #1=[0,0,0], Color #2=[255,90,0].
11) Takto nadefinované materiály přiřadíme válci a vhodně umístíme PARTICE+ na cigaretu.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014