Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
3DSMax - Vložení detailu do scény
7. února 2002, 00.00 | V tomto tutorialu se podíváme na trošku oddychové téma. Čistě efektní velmi jednloduchý postup pro dodání detailu do 3D scény s vynaložením téměř nulového úsilí.
V tomto tutorialu se podíváme na trošku oddychové téma. Čistě efektní postup pro dodání detailu do scény s vynaložením téměř nulového úsilí. Ptáte se, co se skrývá pod takto dokonale znějící definicí? Je to pouhé přidání nějakého stínu navíc. Podívejte se na obrázek s efektem a bez něj:
Nejlepší na tom je fakt, že spodní obrázek neobsahuje ani o jeden objekt navíc a při renderingu je výpočtová náročnost jen o chloupek vyšší. Už vás nebudu dále napínat. Fígl je v tom, že můžeme použít libovolné světlo (kromě omni) jako projektor libovolné bitmapy (i animace).
Kdybychom chtěli běžným způsobem do scény dodat stíny vrhané stromy, museli bychom si je alespoň schématicky vymodelovat (a výsledek by určitě nebyl tak přesvědčivý - nehledě na složitý postup). Takto nám stačí, když budeme mít k dispozici použitelnou bitmapu. Pro tutorial jsem použil obrázek dodávaný v balíčku Maxka. Obrázek vypadá takto:
Jak sami vidíte, jedná se o čistě k tomuto účelu vytvořené bitmapy. Nic víc obrázek obsahovat nepotřebuje a předělat nějakou fotku krajiny pro tento účel není žádný problém.
Teď už k samotnému postupu:
Otevřte si libovolnou scénu, do které byste chtěli dodat efekt vrhaného stínu.
V horním pohledu vidíte mou scénu, ve které jsem měl již vytvořené dvě Omni Lights a dodal jsem ještě jedno Target Spot. Právě na Spot Light použijeme naši mapu.
Důležitou věcí je správné nasměrování světla, které musí být v jedné linii (alespoň přibližně nebo přesně - zarovnat zdroj Spot Light s Omni) s hlavním světlem, které vrhá stíny, aby na sebe nebyly stíny nedejbože kolmé.
Označte si zdroj Spot Light a v Modify panelu upravte parametry. Najděte místo, kde je parametr Projector a klikněte na prázdný čtverec vedle. Vyberte Bitmap a nalistujte obrázek stromů:
Můžete ještě upravit parametry intenzity světla a případně barvu.
Nyní už jen vhodně nastavit pohled kamery (asi to nebude proti zdroji světla, protože by si mohl nějaký rýpal všimnout, že tam žádné stromy nejsou a scénu si vyrenderovat. "Voalá".
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014