Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Modelování v 3DSMax - List
31. ledna 2002, 00.00 | Vytvořit model květinového listu nemusí být vždy obtížné.
Zde nám k tomu poslouží obrázek, který jako černobílý použijeme pro zobrazení jeho částečné průhlednosti.
K tomuto tutoriálu je potřeba nahrát soubory List1_diffuze.jpg a List1_opacity.jpg do adresáře /MAPS.
1) V liště Create->Geometry klikneme
na BOX a na souřadnicích
X = 24,842
Y = 24,148
Z = 49,075
vytvoříme desku o rozměrech Length=34,2,
Width=50,0, Heigh=0,2. Desku pojmenujeme "List".
2) Nyní se přepneme do materiálového
editoru (klávesa M), kde vytvoříme vlastní materiál. Zvolíme si první slot
a v záložce Shader Basic Parameters vybereme ze seznamu položku Blinn a
zaškrtneme 2-Sided - tím docílíme toho, že textura bude viditelná po obou
stranách.
V záložce Blinn Basic Parameters pak
nastavíme Specular Level = 10 ; Glossiness = 80 ; Soften = 0,1.
3) V záložce Maps klikneme na None
pro Diffuse color a vybereme se seznamu položku Bitmap. Kliknutním na None
v záložce Bitmap Parameters zvolíme soubor List1_diffuze.jpg.
Ten nám poslouží jako textura, která bude tvořit povrch listu. Přemístíme
se zpět pomocí ikony Go to Parent. Pro Diffuse color nastavíme ještě Amount
= 100.
4) Stejným způsobem jako v předchozím bodě nastavíme i Opacity s tím, že jako soubor v záložce Bitmap Parameters zvolíme List1_opacity.jpg. Nastavíme Amount = 100.
Pozn.
Aplikováním textury listu na objekt
"List" sice dojde k jeho zobrazení, avšak zobrazí se jako textura pokrývající
celou desku. Pokud později provedeme jeho nasvícení, nebude objekt vrhat
stín listu, nýbrž celé desky. Tento problém nám pomůže vyřešit právě výše
zmíněná funkce Opacity. Ta nám umožňuje vytvořit objekt zčásti průhledný.
Tzn., že bílé plochy jsou neprůhledné (neprůsvitné) a černé jsou průhledné
(průsvitné). U ostatních mezistupňů je průhlednost resp. průsvitnost úměrná
odstínu na černobílé škále.
5) Máme tedy aplikovanou texturu, u které bude procházet světlo, jak kolem listu, tak zčásti vlastním listem.V liště Modify klikneme na UVW Map a provedeme namapování námi vytvořené textury. Nastavíme: Mapping = Planar ; Length = 34,2 ; Width = 50,0.
6) Důležitým prvkem bude samozřejmě světlo. V liště Create->Lights klikneme na Target Spot a vytvořené světlo umístíme na tyto souřadnice.
"Spot01"
X = -50,007
Y = -38,033
Z = 266,001
Dolly = 274,567
"Spot01.Target"
X = 23,985
Y = 31,633
Z = 10,935
U světla nastavíme tyto parametry:
Color = 215,215,215 ;
Cast Shadows = zaškrtnout;
Hotspot = 72,9 ;
Falloff = 87,1
[Near Attenuation]
Start = 124,0
End = 219,0
Use = zaškrtnout;
[Far Attenuation]
Start = 343,0
End = 578,0
Use = zaškrtnout;
Ray Traced Shadows = vybereme ze seznamu
7) Scénu doplníme ještě o 3 světla typu
Omni, která budou mít jednotnou barvu - zbývající nastavení ponecháme,
jaká jsou:
Color = 128,128,128
Jednotlivá světla umístíme na tyto
souřadnice:
"Omni01"
X = -114,4
Y = 83,293
Z = 440,957
"Omni02"
X = -172,413
Y = 16,537
Z = 76,394
"Omni03"
X = 61,275
Y = 135,161
Z = 76,394
Nakonec podle potřeby provedeme nastavení úhlu pohledu kamery a nesmíme zapomenout ani na vytvoření jěště jedné desky, na kterou bude dopadat vržený stín od listu.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014