Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
25. listopadu 1999, 00.00 | Vzdušný vír prohánějící se po poli, lze v tomto příkladě vytvořit pomocí particle systemu a aplikací atmosferického efektu.
K vytvoření tohoto příkladu je potřeba nahrát soubor Particles + (82,4 Kb), atmosferický efekt Particle Combustion (42,5 Kb) do adresáře /PLUGINS/ a texturu tvořící pozadí do adresáře /MAPS/.1) V liště Create->Geometry klikneme na Box a vytvoříme si jednoduchý povrch. Nastavíme [Parameters] Length=2000,0 ; Width=1329,627 ; Height=29,992 ; Length Segs=20 ; Width Segs=20 ; Height Segs=20. Umístíme objekt v prostoru pomocí příkazu Transform Type In... (dále jen TTI). MOVE TTI: X=55,531 ; Y=150,168 ; Z=-25,446 ; ROTATE TTI: X=0 ; Y=0 ; Z=90. Objekt nazveme např. "Terén".
2) Aplikujeme na objekt "Terén" modifkátor Noise v liště Modify, a nastavme hodnoty [Strength] X=20 ; Y=20 ; Z=20.
3) V liště Create->Shapes klikneme na Line a vytvoříme křivku zhruba podle obrázku. Poté ji umístíme na souřadnice: MOVE TTI X=109,927 ; Y=0,0 ; Z=115,707 ; ROTATE TTI X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0. Nazveme objekt "Line01".
4) V liště Create->Geometry->Particle Systems klikneme na Particle+ a nastavíme hodnoty: [Parameters] Viewport Count=400 ; Render Count=400 ; Particle Size=1,0 ; Ticks=ON ; Emitter Shape=Circular ; Speed=80,0 ; Variation=2,0 ; Stream Motion=ON; Stream Velocity=ON ; Start=0 ; Life=31 ; Constant=ON ; Emitter Width=50,0 ; Emitter Length=50,0. Nazveme objekt "Particles +04". Umístění objektu "Particles +04": MOVE TTI X=37,352 ; Y=-0,0 ; Z=365,14 ; ROTATE TTI X=53,009 ; Y=-0,903 ; Z=-91,198.
5) V liště Create->Space Warp->Particles & Dynamics klikneme na Path Follow, vytvoříme libovolně ikonu a nastavíme na hodnoty: [Basic Parameters] Pick Shape Object=Line01 ; Unlimited Range=ON ; Particle Motion=Along Parallel Splines ; Stream Taper=72 ; Counterclockwise=ON ; Travel Time=30 ; Last Frame=100 ; Icon Size=78,56. Umístění objektu "Line01": MOVE TTI X=109,927 ; Y=-0,0 ; Z=115,707 ; ROTATE TTI X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0. Nyní pomocí ikony Bind To Space Warp připojme "Particle +04" a ikonu představující Path Follow.
6) Vytvořme ještě jeden particle system pro odlétající části (pozn. na tento particle system "Particles +03" se nebude aplikovat efekt particle combustion). Nastavme hodnoty: [Parameters] Viewport Count=150 ; Render Count=150 ; Particle Size=1,0 ; Ticks=ON ; Emitter Shape=Radial=180 ; Speed=5,0 ; Variation=1,0 ; Stream Velocity=ON ; Start=0 ; Life=38 ; Constant=ON ; Emitter Width=105,824; Emitter Length=66,99. Nazveme objekt "Particles +03". Umístění objektu "Particles +03": MOVE TTI X=-0,56 ; Y=-31,93 ; Z=-2,089 ; ROTATE TTI X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=172,5.
7) Další particle system nastavíme na: [Parameters] Viewport Count=50 ; Render Count=50 ; Particle Size=1,0 ; Ticks=ON ; Emitter Shape=Radial=180 ; Speed=2,0 ; Variation=3,0 ; Start=0 ; Life=20 ; Constant=ON ; Emitter Width=40,864; Emitter Length=1,751. Nazveme objekt "Particles +02". Umístění objektu "Particles +02": MOVE TTI X=0,287 ; Y=-9,396 ; Z=12,066 ; ROTATE TTI X=-90,0 ; Y=-180,0 ; Z=69,0
8) Poslední particle nastavíme na: [Parameters] Viewport Count=150 ; Render Count=150 ; Particle Size=1,0 ; Ticks=ON ; Emitter Shape=Radial=180 ; Speed=3,97 ; Variation=2,82 ; Stream Motion=ON ; Start=0 ; Life=31 ; Constant=ON ; Emitter Width=40,864; Emitter Length=35,026. Nazveme objekt "Particles +01". Umístění objektu "Particles +01": MOVE TTI X=-1,833 ; Y=-12,881 ; Z=-0,015 ; ROTATE TTI X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=-6,5.
9) V liště Create->Helpers->Atmospheric Apparatus klikneme na SphereGizmo a nastavíme tyto hodnoty: [Sphere Gizmo Parameters] Radius=194,503 ; Hemisphere=ON. Umístění objektu: MOVE TTI X=10,509 ; Y=-19,051 ; Z=7,267 ; ROTATE TTI X=-0,0 ; Y=0,0 ; Z=-0,0 ; SCALE TTI X=64,103 ; Y=64,103 ; Z=64,103. Nazveme objekt "SphereGizmo01"
10) Vytvoříme všesměrné světlo. V liště Create->Lights klikneme na Omni a ponecháme aktuální nastavení. Umístíme ho na souřadnice: MOVE TTI X=250,085 ; Y=645,182 ; Z=99,475.
11) Poté vytvoříme ještě kameru v liště Create->Cameras klikneme na Target a opět ponecháme aktuální nastavení. Umístíme ji na souřadnice: (pro Camera01) MOVE TTI X=-127,774 ; Y=-596,02 ; Z=50,293 ; Dolly=657,654 ; ROTATE TTI X=97,872 ; Y=0,0 ; Z=-7,21 ; Dolly=657,654 ; (pro Camera01.Target) MOVE TTI X=-46,007 ; Y=50,285 ; Z=140,36.
12) V menu Rendering->Environment... nastavíme standardním způsobem pomocí Materiálového Editoru přiloženou texturu do pole Environment Map.
13) Ve stejném dialogu, ale v roletce Atmosphere klikneme na Add a přidáme ze seznamu první plug-in Particle Combustion. Klikneme na Pick Object a vybereme objekt "Particle +01" ; Illuminate=ON ; Inner Color=94,42,0 ; Outer Color=153,120,94 ; Smoke Color=183,164,143 ; Tendril=ON ; Stretch=1,0 ; Regularity=0,2 ; Flame Size=20,0 ; Samples=10 ; Flame Detail=3,0 ; Density=13,0 ; Phase=5,0
14) Vyberme ze seznamu druhý Particle Combustion a nastavme jej na hodnoty: Klikneme na Pick Object a vybereme objekt "Particle +02" ; Illuminate=ON ; Inner Color=144,75,40 ; Outer Color=148,97,52 ; Smoke Color=174,153,126 ; Tendril=ON ; Stretch=1,0 ; Regularity=0,2 ; Flame Size=30,0 ; Samples=15 ; Flame Detail=3,0 ; Density=12,0 ; Phase=15,0 ; Drift=2,0.
15) Vyberme ze seznamu třetí Particle Combustion a nastavme jej na hodnoty: Klikneme na Pick Object a vybereme objekt "Particle +04" ; Illuminate=ON ; Inner Color=128,82,51 ; Outer Color=154,107,81 ; Smoke Color=148,112,64 ; Tendril=ON ; Stretch=2,0 ; Regularity=0,0 ; Flame Size=29,0 ; Samples=22 ; Flame Detail=5,0 ; Density=15,0 ; Phase=6,0 ; Drift=0,0.
16) Vyberme nyní položku Volume Fog a kliknutím na Pick Gizmo zvolme ve výřezu objekt "SphereGizmo01". Nastavíme hodnoty pro tento objekt: Color=129 ; Exponential=ON ; Density=14,0 ; Step Size=4,0 ; Max Steps=100 ; Fog Background=ON ; Turbulence=ON ; Levels=3,0 ; Size=14,0 ; Phase=20,0 ; Wind Strength=30,0.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014