Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
hrnek
10. září 2002, 00.00 | Pomocí funkcí ShapeMerge a Connect si ukážeme, jak
lze vymodelovat místo, kde dochází ke spojení
hrnku s uchem včetně jejich zaoblení.
Pomocí funkcí ShapeMerge a Connect si ukážeme, jak lze vymodelovat místo, kde dochází ke spojení hrnku s uchem včetně jejich zaoblení.
1) V liště Create->Geometry->Shapes klikneme na LINE a vytvoříme si ve "Front" výřezu řez hrnkem - obr.1.
obr. 1
Stejným způsobem klikneme na CIRCLE a vytvoříme v "Top" výřezu kružnici o poloměru našeho hrnku. Důležité je, aby poloměr kružnice korespondoval s poloměrem dna hrnku. Aby byl poté hrnek jěště správně vytvořen, provedeme změnu umístění souřadného systému. Uchopovací režim si nastavíme na Pivot a Endpoint a aktivujeme jej. Klikneme v liště Hierarchy na Affect Pivot Only a tažením myši přemístíme osový kříž na místo dle - obr. 1.
2) Vybereme řez hrnkem, v liště Create->Geometry vybereme ze seznamu položku "Loft object" a klikneme na Loft. Klikneme na Get Path a vybereme kružnici. Provede se vykreslení hrnku.
3) Nyní vytvoříme ucho hrnku. Postup bude obdobný jako v bodě 1. V "Right" výřezu vytvoříme tvar ucha - obr. 2.
obr. 2
Ve "Front" výřezu vytvoříme Elipsu,
která bude představovat řez uchem. Vybereme tvar ucha, v liště Create->Geometry
vybereme ze seznamu položku "Loft object" a zvolíme LOFT, poté klikneme
na Get Shape. Vzhledem k tomu, že na opačném konci křivky budeme potřebovat
jiný sklon řezem ucha, přidáme do tohoto místa ještě jeden profil. V liště
Modify nastavíme pro položku Path hodnotu 100. Tzn., že při procentuelním
dělení se jedná právě o konec této křivky. Podle potřeby provedeme u obou
řezů jejich natočení - obr. 2.
Nakonec umístíme ucho kousek od hrnku
tak, aby zde vznikla malá mezera pro pozdější připojení a zaoblení - obr. 3.
obr. 3
4) Vytvoříme modely z obou Loft objektů tak, že oba objekty aplikujeme v liště Modify modifikátor Edit Mesh. U objektu ucha provedeme tuto úpravu. Ze seznamu Sub-Objektů vybereme Face a vymažeme plochy nacházející se na obou koncích ucha - obr. 4.
obr. 4
5) Nyní provedeme v hrnku dva otvory v místech napojení s uchem. Vytvoříme tedy dvě kružnice a umístíme je kousek před hrnkem. Vybereme hrnek, v liště Create->Geometry vybereme ze seznamu položku "Compound Objects" a klikneme na ShapeMerge. V roletce Pick Operand klikneme na Pick Shape a vybereme postupně první elipsu. Opět klineme na Pick Shape a vybereme i druhou elipsu. Nyní, když máme vytvořené otvory, stačí pouze provést spojení s uchem - obr. 5.
6) Vybereme hrnek, v liště Create->Geometry
vybereme ze seznamu položku "Compound Objects" a klikneme na Connect. Pod
roletkou Pick operand klikneme na Pick Operand a vybereme ucho. Náběhy
mezi hrnkem a uchem vytvoříme změnou v nastavení - obr. 6.
Segments = 20
Tension = 0,9
Bridge a Ends = Zaškrtneme
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014