Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
3D šnura tutorial
14. února 2001, 00.00 | Deformace objektu podle zvolené křivky vám může vhodně
pomoci nejen v animacích, ale i při modelování. V dnešním tutoriálu se zaměříme na telefonní šňůru.
Záměrně není v tomto příkladu popsáno nastavení kamery, světel a ostatních objektů, jelikož u níže popsaného objektu "Line01" je navrhnuta možnost libovolného nákresu.
1. Jak vytvořit model
telefonní šňůry
Jde vlastě o to, že si nakreslíme
spirálu a libovolnou křivku, kterou vytvoříme tvar šňůry. Na tuto spirálu
se pak aplikuje modifikátor PathDeform, který ji zdeformuje podle
námi zvolené křivky.
1.1. V
liště Create -> Shapes klikneme na Line a nakreslíme tvar
křivky podobné (obr. 1). Nastavíme:
Steps = 2
Objekt pojmenujeme "Line01"
obr. 1
Pozn.
Vzhledem k tomu, že se spirála po aplikování modifikátoru PathDeform umístí na začátek křivky (tzn. na první vrchol, kterým se začala křivka kreslit), je důležité, aby úhel mezi tečnami v počátečním a následujícím vrcholu křivky byl pravý (obr. 2). Kdyby tečny nebyly kolmé, spirála by se sice umístila na křivku, ale celý objekt by se pootočil o určitý úhel a bylo by poté potřeba objekt otáčet do původní polohy.
obr. 2
1.2. Nyní
si vytvoříme spirálu. V liště Create -> Shapes klikneme na Helix
a kdekoliv v předním (Front) výřezu nakreslíme spirálu. Nastavíme u ní
tyto hodnoty:
Radius 1 = 7,0
Radius 2 = 7,0
Height = 100
Turn = 35 (u pomalejších
počítačů zvolte raději méně)
Bias = 0,0
CW = zaškrtnout
Objekt pojmenujeme "Helix01":
1.3. Ponecháme
vybraný objekt "Helix01" a v liště Modify vybereme ze seznamu
modifikátorů PathDeform
(obr. 3). Klikneme tedy na Pick Path
(obr.
4),
a v kterémkoliv výřezu vybereme objekt "Line01". Spirála
by se nyní měla umístit na počátek křivky a částečně deformovat. Její potřebné
protažení docílíme změnou na tyto hodnoty.
Percent = 0,0
Stretch = 5,0
Rotation = 0,0
Twist = 0,0
Path Deform Axis = Z
obr. 3
obr. 4
1.4. Aby
měla šňůra i svou tloušťku, nakreslíme ještě kružnici. V liště Create
-> Shapes klikneme na Circle a v předním (Front) výřezu
nakreslíme libovolně umístěnou kružnici. Nastavíme tyto hodnoty:
[General]
Steps = 1
[Parameters]
Radius = 4,0
Objekt pojmenujeme "Circle01".
Vybereme objekt "Helix01",
v liště Create -> Geometry zvolíme v seznamu položku Loft
object a klikneme na Loft (obr. 5). V roletce
[Skin Parameters]
nastavíme:
Shape Steps = 2
Path Steps = 2
Optimize Shapes = zaškrtnout
Nyní můžeme kliknout na tlačítko
Get
Shape, a vybrat objekt "Circle01". Vytvoří se tak nový objekt
"Loft01"
obr. 5
1.5. V menu Tools -> Material Editor… klikneme na Get Material a vybereme ze seznamu položku „White Plastic“, kterou aplikujeme na objekt "Loft01".
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014