Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
3D kraj II
6. dubna 2001, 00.00 | Dneska se proletíme mezi horami a uvidíme nepoznané. V praxi si předvedeme, jak pracovat s kamerou v 3DStudiu MAX.
Dnes zkusíme udělat pěknou animaci průletu kamerou nad nějakým povrchem s pomocí animace po křivce. Výsledek (pokud použijete mnou udělané objekty) bude vypadat nějak takto - samozřejmě, že u vás se to bude hýbat.
Samozřejmě si každý může udělat objekty vlastnoručně, ale pro tento tutorial vyjdeme z daných objektů - zdroják si stáhněte zde.
Resetujte 3D Maxko a otevřete si scénu pouze_teren.max.
Jak vidíte, máte před sebou jakous takous krajinu. Já jsem si přiřadil Maxkem předdefinovaný materiál písek v Material Editoru, ale pro zrychlení celé scény doporučuji texturu přiřadit až úplně na konec.
Nad krajinou budeme chtít co možná nejelegantněji proletět. Ruční animaci rovnou zavrhneme a použijeme target kameru, kterou přichytíme ke křivce. Takže nejdříve načrtneme křivku.
V top view si nazoomujte pohled tak, abyste viděli celou krajinu a vyberte nástroj Create/Shape/Line - Creation method, všude si zaškrtněte Smooth, aby nebyla křivka hranatá a nakreslete přibližný tvar trajektorie, po které si přejete, aby kamera prolétla.
Křivka by už měla být v bočním pohledu trochu na povrchem, ale kdyby ne, tak ji trochu vyzdvihněte. Poněvadž je terén vlnitý, pro větší efekt budeme chtít, aby kamera trochu kopírovala terén a v některých okamžicích třeba udělala záběr vyšší.
Naeditujeme si křivku v bočních pohledech (nahoru a dolů) - označíme si křivku a klikneme na záložku Modify/Edit spline. Zobrazí se nám všechny kontrol pointy, kterými můžeme podle libosti hýbat (kdyby se vám zdálo, že máte kontrol pointů málo, tak si vytvořte nové v ../Edit spline/Edit Vertex/Insert) - takže fantazii se meze nekladou.
Už nám zbývá pouze kamera. V Create/Cameras vyberte Target a v top view ji vytvořte.
Teďka ten fígl - Klepněte na panel Motion a rozbalte Assign Controller. Vyberte v nějakém pohledu kameru. Označte Position a klikněte na ikonku Assign Conteroller (zelený trojúhelník). Z nabídky vyberte Path.
Rozbalí se vám další nabídky:
Klikněte na Pick Path a potom klikněte na naši křivku. Kamera se nám automaticky přichytí na začátek křivky a pokud pohýbáte s Time sliderem, tak vidíte, jak kamera následuje určenou cestu a přitom sleduje svůj target. Ten si přesuňte tam, kde chcete, aby se kamera stále dívala. Mohli bychom si udělat další křivku a přiřadit ji Camera targetu a tím animovat i její pohled.
Hodně štěstí při experimentování.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014