Modelování v 3DStudiuMax - Tráva - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Modelování v 3DStudiuMax - Tráva

27. ledna 2000, 00.00 | Dnes se pokusíme vymodelovat "lehce" odrostlou travnatou louku.

1) V liště Create klikneme na BOX a vytvoříme objekt "Box01" s tímto nastavením: Length=3000,0 ; Width=2500,0 ; Height=-50,0 ; Length Segs=10 ; Width Segs=10 ; Height Segs=1 ; Generate Mapping Coords=ON.  Objekt "Box01" umístíme pomocí příkazu Tools->Transform Type-In.. . (lze použít i kliknutí pravého tlačítka myši na příslušné transformační ikoně) na souřadnice: MOVE  X=61,914 ; Y=-40,489 ; Z=-82,553.

1.1) Aplikujeme na tento objekt modifikátor Noise (lišta Modify): Seed=0 ; Scale=100,0 ; Fractal=ON ; Roughness=0,0 ; Iterations=4,0 ; [Strength] X=0,0 ; Y=0,0 ; Z=100,0.

1.2) Ve stejné liště klikneme na UVW Map a nastavíme: Mapping=Planar ; Length=2002,001 ; Y=2502,5 ; Z=142,373.

1.3) V menu Tools->Material Editor... klikneme na ikonu  Get Material a vybereme ze seznamu materiál "Concrete Green". Ten pomocí ikony  Assign Material To Selection aplikujeme na objekt "Box01".

2) Nyní v liště Create->Shapes klikneme na Line, nastavíme: Steps=4 ; Optimize=OFF  a v předním (Front) výřezu vytvoříme trojúhelník, v němž jednotlivé vrcholy umístíme na tyto souřadnice: [1 vrchol] MOVE  X=0,0 ; Y=-0,0 ; Z=0,0 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0. [2 vrchol] MOVE  X=10,0 ; Y=0,0 ; Z=200,0 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0. [3 vrchol]  MOVE  X=20,0 ; Y-0,0 ; Z=0,0 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0. Objekt nazveme "Trava01".

2.1) Na objekt "Trava01" aplikujeme modifikator Edit Mesh (lišta Modify) a deaktivujeme tlačítko Sub-Object.

2.2) Ve stejné liště klikneme na Bend a nastavíme tyto parametry: [Bend] Angle=60,0 ; Direction=0,0 ; [Bend Axis] Y=ON.

2.3) V menu Tools->Material Editor... si vytvoříme nový materiál u něhož nastavíme difuzní barvu: R=112 , G=209 ; B=117, zaškrtneme 2-Sided a materiál aplikujeme na objekt "Trava01".

3) Vybereme objekt "Trava01", aktivujeme ikonu  (Select and Move) a zkopírujeme jej (pomocí Shift + táhnutí myši) na souřadnice: MOVE  X=61,376 ; Y=-0,0 ; Z=45,486 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0. Nový objekt pojmenujeme "Trava02".

3.1) Na objekt "Trava02" aplikujeme modifikator Edit Mesh a deaktivujeme tlačítko Sub-Object.

3.2) Ve stejné liště klikneme na Bend a nastavíme tyto parametry: [Bend] Angle=85,0 ; Direction=100,0 ; [Bend Axis] Y=ON.

4) Vybereme objekt "Trava02", aktivujeme ikonu a zkopírujeme jej na souřadnice: MOVE  X=114,741 ; Y=-0,0 ; Z=45,486 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0. Nový objekt pojmenujeme "Trava03".

3.1) Na objekt "Trava03" aplikujeme modifikator Edit Mesh a deaktivujeme tlačítko Sub-Object.

3.2) Ve stejné liště klikneme na Bend a nastavíme tyto parametry: [Bend] Angle=30,0 ; Direction=-56,0 ; [Bend Axis] Y=ON.

5) V liště Create->Cameras klikneme na Target a vytvořenou kameru umístíme na tyto souřadnice: "Camera01"  -> MOVE  X=580,555 ; Y=-1676,194 ; Z=143,605 ; Dolly=1807,035 ; ROTATE  X=87,801 ; Y=0,0 ; Z=17,841 ; "Camera01.Target" -> MOVE  X=27,344 ; Y=42,68 ; Z=74,28.

6) V liště Create->Lights klikneme na Target Spot, nastavíme parametry pro světlo: Color=252,254,238 ; Hotspot=43,0 ; Falloff=45,0 ; Cast Shadows=ON a umístíme jej na tyto souřadnice: "Spot01" -> MOVE  X=2972,137 ; Y=2972,137 ; Z=3125,523 ; Dolly=5491,418 ; ROTATE  X=44,531 ; Y=-0,0 ; Z=50,218. "Spot01.Target" -> MOVE  X=12,655 ; Y=0,537 ; Z=-789,173 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0.

7) Jako pozadí je použita textura, aplikovaná na takto nastavený materiál.

7.1) V menu Rendering->Environment... klikneme na NONE, zaškrtneme Mtl Editor (předpokládá se, že materiál je v mat. editoru nahrán) a vybereme ze seznamu přiložený materiál.

8) Nyní vybereme objekt "Trava01" a v liště Create->[Compound Objects] klikneme na Scatter. Do jednotlivých roletek vložíme tyto údaje. [Pick Distribution Object] Pick Distribution Object=Box01 ; Instance=ON ; [Scatter Objects] Use Distribution Object=ON ; Duplicates=2200 ; Base Scale=100 ; Vertex Chaos=0,0 ; Perpendicular=OFF ; Random Faces=ON ; Display=Result ; [Transforms] Rotation X=-25,0 ; Y=360,0 ; Z=15,0 ; Scaling X=20,0 ; Y=20,0 ; Z=20,0 ; [Display] Mesh=ON ; Display=10 ; Hide Distribution Object=ON ; [Load/Save Presets] Preset Name=Trava a klikneme na SAVE.

9) Nyní vybereme objekt "Trava02" a v liště Create->[Compound Objects] klikneme na Scatter. Otevřeme si roletku [Load/Save Presets], vybereme ze seznamu "Trava" a klikneme na LOAD. Nyní pouze změníme některé údaje. [Pick Distribution Object] Pick Distribution Object=Box01 ; [Scatter Objects] Duplicates=2500 ; Base Scale=50 ; [Transforms] Rotation X=0,0 ; Y=250,0 ; Z=0,0 ; Scaling X=20,0 ; Y=20,0 ; Z=20,0.

10) Jako poslední vybereme objekt "Trava03" a v liště Create->[Compound Objects] klikneme na Scatter. Otevřeme si roletku [Load/Save Presets], vybereme ze seznamu "Trava" a klikneme na LOAD. Opět změníme některé údaje. [Pick Distribution Object] Pick Distribution Object=Box01 ; [Scatter Objects] Duplicates=3000 ; Base Scale=80 ; [Transforms] Rotation X=35,0 ; Y=110,0 ; Z=0,0 ; Scaling X=30,0 ; Y=30,0 ; Z=30,0.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: