3DSMax - začlenění loga do animace. - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

3DSMax - začlenění loga do animace.

3D MAX vlození logo

29. května 2001, 00.00 | V tomto tutorialu se dozvíme, jak začlenit vaše logo (nápis, pozadí...) do libovolné animace.

V tomto tutorialu se podíváme na začlenění vašeho loga (nápisu, pozadí...) do libovolné animace. Nebudu proto popisovat samotnou animaci, ale pouze postup začlenění.

Použijeme filtru ve Video Postu - Alpha Compositor. Samozřejmě, že daný úkol by šel splnit za pomocí některého z Post procesingového programu, ale věřím, že ne každý je má k dispozici a když to můžete udělat přímo v Maxku, tak proč toho nevyužít. Výsledek bude vypadat nějak takhle:

Jak už jsem řekl, nebudu popisovat modelaci scény, ale můžete si ji zde stáhnout (pokud byste nebyli schopni si udělat průhledné logo - opět zde ke stažení).

"Nejtěžší" tedy bude si vytvořit nějaké logo. Doporučuji si třeba ve Photoshopu otevřít nový projekt s průhledným pozadím a začít kreslit (nebo si otevřete již existující bitmapu, "ořízněte" ji a smažte pozadí). Důležitý je formát, do kterého obrázek uložíte. Formát musí podporovat průhlednost - > PNG nebo GIF. Gif nedoporučuji protože je pouze 8bitový a nejsem si jistý (ale spíše ne), zda se do obrázku ukládá jeho alfa kanál. Alfa je něco jako krycí fólie s vystřiženým obrysem žádaného obrázku. Tu byste přiložili na jiný obrázek a začali malovat. Po odkrytí by byla barva pouze ve vystřiženém místě. Takže si obrázek uložte jako PNG (ve Photoshopu - Save fo Web - PNG formát, a nezapomeňte zaškrtnout Transparency).

Resetujte si Maxko a otevřte si nějakou animaci (doporučuji nějakou s kamerou která se pohybuje - tak logo více vynikne).

Otevřte okno Video Postu (Rendering/VideoPost). Budeme muset určit, který pohled budeme používat. Tlačítkem Add Scene Event se nám ukáže okno, v němž si roletkou vybereme pohled (pokud používáte mou scénu, tak tam žádná kamera není [není to ani animace - tak si kdyžtak stáhněte některou z mých přechozích animací] a já jsem vybral Perspective view). Žádné další nastavování v tomto okně není třeba.

Ve Video Post řadě nám přibyl užívaný pohled. Dále budeme muset přidat logo. Tlačítkem Add Image Input Event. Butonem Files... nalistujte logo, potvrďte a dále klikněte Options. V položkách Size si vyberte buďto Don't resize a nebo zadejte velikost vlastní. Označte také, kam bude obrázek zarovnáván.

Nyní byste měli mít ve VP řadě dvě položky. Klikněte na kořenový nápis Queue - tím se vám označí obě položky a rozsvítí se nová položka v tool baru Add Image Layer Event. V její roletce vyberte Alpha Compositor. V oddělení Mask se očekává, že vyberete soubor který bude sloužit jako Alfa kanál. Máme ho uložený v našem logu, takže ve Files... znovu jej vyberte. V Options musíte zadat stejné parametry (velikost obrázku a pozici) jako v předchozím kroku.

Zkuste spustit celou VP řadu tlačítkem Execute Sequence a vyrenderujte si jeden zkušební snímek.

Pokud by logo nebylo vidět a šlo vidět pouze to, co je pod ním, tak ve VP dvakrát klikněte na Alpha Compositor a zaškrtněte Inverted.

TIP:

Cokoliv, co Maxko vyrenderuje a uložíte jako PNG, má v sobě uložený Alpha kanál - tzn. vše, co bráno jako pozadí (standartní černé pozadí, evironmental map, ...) nepůjde ve VP při použití alfa compositoru vidět - takže si můžete pozadí dodávat do animace až dodatečně nebo ho změnit.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: