Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
25. října 2002, 00.00 | Nedílnou součástí modelování je i bezesporu mapování textur.
Jak se však vypořádat s problémem, kdy potřebujeme aplikovat
na jeden objekt více textur? Řešení najdete v tomto článku.
V dnešním článku si ukážeme, jak v 3DS Max vytvořit následující obrázek:
K vytvoření daného příkladu je potřeba nahrát tyto soubory:
OBAL.MAT
(8,2Kb) do adresáře /MATLIBS
OBE STRANY.JPG
(178,7Kb) do adresáře /MAPS
Máme-li soubory připravené, postupujeme následovně:
1) V liště Create->Geometry klikneme na BOX a vytvoříme si ve "Front" výřezu
krychli představující krabici s džusem s těmito rozměry.
Length = 23,0
Width = 39,37
Height = 62,992
Přepneme se do Materiálového Editoru a klikneme na ikonu Get Material. Stisknutím tlačítka Open... nahrajeme knihovnu Obal.mat a ze seznamu materiálů vybereme "Obal krabice". Tento materiál pak aplikujeme na krabici.
2) V liště Modify vybereme ze seznamu modifikátor Unwrap UVW. Pro výběr jednotlivých stran krychle klikneme na Sub-Object a zvolíme Select Face.
3) Nyní budeme vybírat postupně všechny strany krabice (přední, levé boční, pravé boční, zadní a horní strany), kromě spodní, na kterou z důvodu viditelnosti není v tomto případě nutné aplikovat texturu. Po každém výběru příslušné strany klikneme a v záložce [Parameters] na Planar Map - obr.1.
obr.1
Pozn.
Ke každému výběru bude vytvořen název ve tvaru PlanarMapX - kde "X" je číslo, korespondující s pořadím vybraných ploch. Seznam těchto položek se nachází v menu Edit->Edit Named Selections... resp. v roletce nacházející se na ploše - obr.2.
obr.2
4) Nyní přejdeme k aplikaci textury. V záložce [Parameters] klikneme na Edit... Zobrazí se dialogové okno Edit UVW a námi vytvořená textura. Abychom však mohli pracovat pouze s jedním výběrem, provedeme odfiltrování ostatních ploch. V dolní části dialogového okna klikneme na ikonu Filter Selected Faces - obr.3.
obr.3
5) Vlastní mapování textury provedeme vždy výběrem příslušného pojmenovaného výběru a úpravou plochy vymezující zobrazení textury na objektu. Ze seznamu pojmenovaných výběrů na ploše vybereme položku "PlanarMap0" a provedeme namapování pomocí UVW souřadnic - obr.4.
[Levý dolní roh]
U = 0.0
V = 0.0
W = 0.0
[Pravý dolní roh]
U = 0.6
V = 0.0
W = 0.0
[Levý horní roh]
U = 0.0
V = 0.95
W = 0.0
[Pravý horní roh]
U = 0.6
V = 0.95
W = 0.0
6) Stejným způsobem provedeme namapovaní pro položku "PlanarMap1" - obr.5.
obr.5
[Levý dolní roh]
U = 0.6
V = 0.0
W = 0.0
[Pravý dolní roh]
U = 1.0
V = 0.0
W = 0.0
[Levý horní roh]
U = 0.6
V = 0.95
W = 0.0
[Pravý horní roh]
U = 1.0
V = 0.95
W = 0.0
7) Totéž pro položku "PlanarMap2"
[Levý dolní roh]
U = 0.6
V = 0.0
W = 0.0
[Pravý dolní roh]
U = 1.0
V = 0.0
W = 0.0
[Levý horní roh]
U = 0.6
V = 0.95
W = 0.0
[Pravý horní roh]
U = 1.0
V = 0.95
W = 0.0
8) Totéž pro položku "PlanarMap3"
U = 0.0
V = 0.0
W = 0.0
[Pravý dolní roh]
U = 0.6
V = 0.0
W = 0.0
[Levý horní roh]
U = 0.0
V = 0.95
W = 0.0
[Pravý horní roh]
U = 0.6
V = 0.95
W = 0.0
9) Totéž pro položku "PlanarMap4" - obr.6.
obr.6
U = 0.0
V = 0.808
W = 0.0
[Pravý dolní roh]
U = 0.6
V = 0.808
W = 0.0
[Levý horní roh]
U = 0.0
V = 0.95
W = 0.0
[Pravý horní roh]
U = 0.6
V = 0.95
W = 0.0
A výsledek je hotový
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014