Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
30. července 2002, 00.00 | S využitím particle systému Spray a filtru
Lens Effects Highlight si ukážeme, jak vymodelovat
kouzelnou hůlku zanechávající za sebou třpytící
se hvězdičky.
S využitím particle systému Spray a filtru Lens Effects Highlight si ukážeme, jak vymodelovat kouzelnou hůlku zanechávající za sebou třpytící se hvězdičky.
1) V liště Create->Shapes klikneme na LINE a v čelním (Front) výřezu vytvoříme křivku (obr.1). Křivka nám později poslouží jako cesta pro částicový systém.
obr.1
2) V liště Create->Geometry vybereme ze seznamu položku Particle Systems, klikneme na SPRAY a v horním (Top) výřezu vytvoříme ikonu vyzařující částicový systém. Důležité, pro zobrazení efektu hvězdiček je přiřadit objektu hodnotu G-Buffer, která bude později sloužit ve Video Postu pro aplikaci vlastního efektu. Klikneme tedy pravým tlačítkem myši na ikonu částicového systému a z roletky vybereme Properties... v dialogovém panelu nastavíme u Object Channel = 1. Předtím než nastavíme parametry částicového systému provedeme jěště její umístění na počátek křivky. V menu Views klikneme na Grid and snap settings... a zaškrtneme Pivot a Endpoint (obr.2).
obr.2
Pozn.
Tímto nastavením zajistíme, že režimem
Pivot uchopíme ikonu částicového systému za její střed otáčení a režimem
Endpoint ji umístíme na počátek křivky.
Pokud nemáme aktivovaný uchopovací režim provedeme jeho aktivaci klávesou "S" a umístíme ikonu vyzařující částicový systém na počátek křivky. Aby částice systému putovaly správně podél křivky provedeme v čelním (Front) výřezu natočení ikony (obr.3).
obr.3
3) Nyní můžeme v liště Modify nastavit parametry pro částicový systém.
[Parameters]
Viewport Count = 160
Render Count = 160
Drop Size = 1,5
Speed = 0,0
Variation = 0,0
Ticks = zaškrtneme
Tetrahedron = zaškrtneme
Start = 0
Life = 30
Constatnt = zaškrtneme
Width = 60,0
Length = 60,0
4) V liště Create->Space Warp vybereme ze seznamu položku Particles & Dynamics, klikneme na PATH FOLLOW a v kterémkoliv výřezu vytvoříme Path Follow ikonu. Klikneme na Pick Shape Object a vybereme křivku. Aby částice putovaly ve směru křivky je potřeba ještě provést jejich spojení. Klikneme na ikonu Bind To Space Warp a tažením myši spojíme ikonu PathFollow s ikonou částicového systému.
5) Nyní, když máme připravenou scénu je potřeba na částicový systém jěště aplikovat efekt třpytivých hvězdiček. Tento krok provedeme otevřením Video Postu v menu Rendering, kde v levé části dialogového okna se nám budou zobrazovat činnosti, které při finálním renderingu Video Post provede.
6) Jako první vybereme tedy druh pohledu na naši scénu. Klikneme na ikonu Add Scene Event a ze seznamu možných pohledů vybereme čelní (Front). V dalším kroku klikneme na ikonu Add Image Filter Event, vybereme ze seznamu položku Lens Effects Highlight a pro nastavení parametrů třpytících se hvězdiček klikneme na Setup...
7) Otevřeme si lištu Properties a u
položky Object ID nastavíme hodnotu 1. Je to hodnota, kterou jsme v bodě
2 nastavili pro G-Buffer. V liště Geometry nastavíme Angel = 10,0 ; Clamp
= 4 a aktivujeme tlačítko Size. V liště Preferences nastavíme Size = 7,0
; Points = 6 a zaškrtneme Gradient. V poslední liště Gradient pak provedeme
editaci barevného přechodu pro Radial Color tak, že pro:
pozici=0 nastavíme R=156 ; G=196 ;
B=255 a pro
pozici=100 nastavíme R=0 ; G=0 ; B=255.
Seznam událostí ve Video Postu pak
bude vypadat takto (obr.4).
obr.4
Tímto je scéna hotova a je možné ji ikonou vyrenderovat.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014