Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Modelování v 3DSMax - Blobs
4. února 2000, 00.00 | Podívejte se, jak pomocí zajímavého plug-inu,
seskupit množství částic poletujících v prostoru
do libovolného nápisu.
K tomuto příkladu je potřeba náhrát soubory CGRAVITY.DLM (17Kb), SIDEFADE.DLT (14 Kb), STICKY.DLM (18 Kb), PW_PART.DLO (32Kb) do adresáře /PLUGINS a knihovnu materiálů GRAFIKA.MAT (1,5 Kb) do adresáře /MATLIBS.
1) V liště Create->Shapes klikneme na Text a nastavíme tyto parametry: [General] Steps=6 ; Optimize=ON ; [Parameters] ze seznamu vybereme font=Times New Roman tučné ; Size=100,0 ; Kerning=0,0 ; Leading=0,0 ; Text=Grafika. Objekt pojmenujeme "Text01" a umístíme jej pomocí příkazu Transform Type-In... (nebo kliknutím pravého tlačítka na příslušné transformační ikoně) na souřadnice: MOVE X=6,668 ; Y=0,0 ; Z=-129,092 ; ROTATE X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0.
1.1) Otevřeme si lištu Modify a aplikujeme na tento objekt modifikátor Extrude: [Parameters] Amount=0,0 ; Segments=1,0 ; Cap Start=ON ; Mesh=ON ; Generate Material IDs=ON.
2) V liště Create->Geometry vybereme ze seznamu Particle Systems a klikneme na Particles+. V některém z výřezů vytvoříme ikonu (emitter) zastupující tento particle, umístěnou na souřadnicích: MOVE X=1,498 ; Y=-246,063 ; Z=64,466 ; ROTATE X=-39,895 ; Y=-48,584 ; Z=138,106. Objekt pojmenujeme "Particles +01". Poté provedeme samotné nastavení particle systemu: [Parameters] Viewport Count=4000 ; Render Count=4000 ; Particle Size=10,0 ; Multi Trhead=OFF ; Dots=ON ; Blobs=ON ; Tension=1,0 ; Density=4,0 ; Circular=ON ; Speed=10,0 ; Variation=5,0 ; Tumble=0,0 ; Tumble Rate=1,0 ; Falloff=0,0 ; Secondary=1,0 ; Start=0 ; Life=300 ; Birth Rate=25,0 ; Emitter=Width=427,745 ; Emitter=Length=436,082.
3) V liště Create->Space Warps vybereme ze seznamu Particles&Dynamics a klikneme na Gravity. V některém z výřezů vytvoříme ikonu, kterou umístíme na souřadnice: MOVE X=-38,75 ; Y=-62,323 ; Z=0,0 ; ROTATE X=-180,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0 a nastavíme: [Parameters] Strength=1,0 ; Decay=0,0 ; Planar=ON ; Icon Size=14,365. Objekt pojmenujeme "Gravity01".
4) V liště Create->Space Warps vybereme ze seznamu Particles Extensions a klikneme na ChaseGravity. Vytvořenou ikonu umístíme na souřadnice: MOVE X=-229,193 ; Y=-105,257 ; Z=-116,783 ; ROTATE X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0 a nastavíme na hodnoty: [Parammeters] Strength=500,0 ; Dampening=100,0 ; Turbulence=0,0 ; Frequency=0,0 ; Scale=0,0 ; Inner=80,0 ; Outer=220,0 ; Pick Object=Text01 ; Nth Vertex=3. Objekt pojmenujeme "ChaseGravity01".
5) Nyní vybereme objekt "Particles +01" a pomocí ikony Bind to Space Warp spojíme tento objekt s objektem "Gravity01" a objektem "ChaseGravity01".
6) Nastavíme délku animace na 300 frames a poté v menu TrackView klikneme na Open TrackView. V seznamu objektů rozbalíme položky Objects->Text01 a vybereme Text01. Klikneme na ikonu Add Visibility Track a přerušíme modrou čáru v mezích 0 až 300 (ikonou Add Keys vložíme body na čáře a ikonou Move Keys je posuneme do příslušných míst).
7) V liště Create->Cameras klikneme na Target a vytvořenou kameru umístíme na tyto souřadnice: "Camera01" -> MOVE X=116,965 ; Y=-458,678 ; Z=-51,389 ; Dolly=490,357 ; ROTATE X=85,001 ; Y=-0,0 ; Z=12,651 ; "Camera01.Target" -> MOVE X=9,977 ; Y=17,954 ; Z=-94,12.
8) V liště Create->Lights klikneme na Target Spot, nastavíme parametry pro světlo: Color=255,255,255 ; Hotspot=75,2 ; Falloff=90,1 ; Cast Shadows=ON a umístíme jej na tyto souřadnice: "Spot01" -> MOVE X=-126,227 ; Y=-423,707 ; Z=226,576 ; Dolly=505,226 ; ROTATE X=37,258 ; Y=-0,0 ; Z=-20,374. "Spot01.Target" -> MOVE X=-19,74 ; Y=-136,978 ; Z=-175,543 ; ROTATE X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0.
9) V menu Tools->Material Editor... klikneme na ikonu Get Material, nahrajeme knihovnu materiálů "Grafika.mat", vybereme ze seznamu materiálů položku "Side Fade - Grafika" a materiál aplikujeme na objekt "Particles +01". V menu Rendering->Environment... klikneme na None a po zaškrtnutí Mtl Library vybereme ze seznamu položku "Environment".
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014