Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
14. května 2003, 00.00 | Jedním z tradičních prvků Vánoc je bezesporu svíčka. Ač máme Vánoce již za sebou, jistě nikomu z vás doma
nechyběla. Každý si určitě někdy všiml, že plamínek svíčky prosvětluje vosk pouze do určité vzdálenosti.
My si dnes ukážeme, co lze pozorovat na voskové nádobě ve tvaru válce, které do připraveného otvoru vložíme plamínek.
1. Následující postup není nijak náročný, jde pouze o to, vytvořit voskovou nádobu, do které je umístěna svíčka. Pro tuto voskovou nádobu pak vytvořit příslušný materiál, který zajistí efekt prosvítání světla od svíčky. Postup zahájíme vytvořením voskové nádoby.
V liště CREATE -> GEOMETRY klikneme na CYLINDER a v horním (Top) výřezu vytvoříme válec, který pojmenujeme "Valec_velky". Hodnoty pak nastavíme takto:
Radius = 151,875 - poloměr válce
Height = 331,557 - výška válce
Height Segments = 5 - počet částí, na které bude válec rozdělen.
Cap Segments = 1 - rozdělení plochy uzavírající válec
Sides = 35 - počet stran válce
Kliknutím pravého tlačítka myši na ikonu provedeme umístění válce na souřadnice:
X = 0,0 ; Y = 0,0 ; Z = 0,0
Stejným způsobem vytvoříme ještě jeden válec, který pojmenujeme "Valec_maly".
Radius = 98,533 - poloměr válce
Height = 347,437 - výška válce
Height Segments = 5 - počet částí, na které bude válec rozdělen
Cap Segments = 1 - rozdělení plochy uzavírající válec
Sides = 35 - počet stran válce
a provedeme umístění válce na souřadnice:
X = 0,0 ; Y = 0,0 ; Z = 71,0
2. Zvolíme objekt "Valec_velky", v menu Create -> Geometry vybereme ze seznamu položku Compound Objects a klikneme na BOOLEAN. V roletce pak nastavíme v sekci [Operation] způsob vytvoření průniku tedy Substraction A-B a klikneme na tlačítko Pick Operand B. Tím jsme dostali model voskové nádoby.
3. V dalším kroku vytvoříme materiál vosku, jehož barvu jsem v tomto případě zvolil fialovou. V menu Tools klikneme na Material Editor a zvolíme si první slot, ve kterém materiál vytvoříme. Jako typ materiálu vybereme ze seznamu položku Raytrace.
V záložce [Raytrace Basic Parameters] pak zvolíme způsob stínování Phong a po kliknutí na Diffuse nastavíme barvu vosku, která je v našem případě fialová - R=191, G=129, B=193. Jelikož je vosk v našem případě matný, nastavíme hodnoty odlesku takto: Specular Level = 0; Glossiness = 0; Soften = 0,1. Dále si otevřeme záložku [Maps], kde u položky Translucency nastavíme hodnotu 100. Poté klikneme na NONE a vybereme ze seznamu položku Gradient.
V záložce [Gradient Parameters] pak nastavíme barevný přechod pro fialovou barvu, a to pro složku Color #1=228,169,233 ; Color #2=205.99,215 ; Color #3=195,67,206 ; Color 2 Position = 0,5.
5. V liště Create->Lights klikneme na Omni a vytvoříme jedno všesměrové světlo. V záložce [General Parameters] změníme barvu světla Color=255,246,210 , stupeň zesílení světla Multipler=1,6 a umístíme ho na souřadnice X=3,9 ; Y=0,435 ; Z=221,928. V záložce [Attenuation Parameters] nastavíme hodnoty pro zeslabení u položky Far Attenuation v poli Start=80, End=240 a zaškrtneme Use.
6. Za normálních okolností proniká zbytkové světlo plamene skrze vosk a vrhá stín. Avšak pomocí běžných funkcí tohoto efektu nedosáhneme. Vytvoříme si proto ještě jedno světlo, které umístíme nad svíčku. V záložce [General Parameters] změníme barvu světla Color=255,238,171 , stupeň zesílení světla Multipler=0,5 , zaškrtneme Cast Shadows (vrhání stínů) a umístíme ho na souřadnice X=2,021 ; Y=-0,16 ; Z=1130,037. V záložce [Attenuation Parameters] nastavíme hodnoty pro zeslabení u položky Far Attenuation v poli Start=1221,0 ; End=1427,0 a zaškrtneme Use. V záložce [Shadow Parameters] pak vybereme ze seznamu Shadow Map a nastavíme množství viditelného stínu u položky Dens.= 0.35. Tímto je tutorial hotov a můžeme jej tedy vyrenderovat.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014