Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
CINEMA 4D: VRayforC4D, první kontakt, poprvé
20. prosince 2007, 00.00 | Konečně jsem se po poměrně dlouhé době dostal k tomu, abych si otestoval Vray pro CINEMU 4D, a své první postřehy a zkušenosti vám tímto nabízím. Netvrdím přitom, že jsem podchytil vše, co v tomto renderovacím řešení stojí za zmínku. Chci pouze popsat své postřehy a tím možná někomu pootevřít dveře.
Atmosféra a Terragen 2
19. prosince 2007, 00.00 | Pozadí každé oblohy v Terragenu je tvořeno atmosférou. Ta je klíčovým prvkem, který určuje barvu oblohy. Dneska si ukážeme, jaké vlastnosti můžeme u atmosféry nastavovat a vytvoříme si několik scén, na kterých si předvedené vlastnosti vyzkoušíme.
Cinema 4D: Záhadný to Lumas, principy materiálů a světel ve 3D prostoru
13. prosince 2007, 00.00 | Tomuto shaderu jsme se již jednou poměrně podrobně věnovali v článku, který se pokoušel nastínit možnosti simulace „manga“ stylu právě pomocí tohoto nástroje. Pravdou však je, že možná ne každému mohli hned vytanout další možné aplikace, a tak se dnes podíváme na možná ideologická využití tohoto shaderu a obecně také to, jak pracují světla a materiály ve 3D prostoru.
Světlo v Terragenu 2
11. prosince 2007, 00.00 | Posledně jsme si ukázali, jak vytvářet v Terragenu vegetaci a používat objekty vytvořené v externí aplikaci. Dnes budeme pokračovat a předvedeme si, jaké možnosti můžeme využít při osvětlování naší scény.
Cinema 4D: Převod planárního modelu na deformační mapu
6. prosince 2007, 00.00 | Stává se, že jsem dotázán na nějaké řešení a následně najdeme společně s tazatelem možnosti, které nás překvapí šíří možného využití. I téma dnešního článku je toho důkazem. V rámci aktualizace systému MaxwellRenderu pro CINEMU 4D jsme hledali univerzální řešení, jak převést planární modely na deformační mapu, abychom mohli zásadně zjednodušit například model krytiny domu. Výsledek je překvapivě efektivní.
Pravítko a konstrukce – když to vleze pod kůži, je to šikovné
29. listopadu 2007, 00.00 | V CINEMĚ 4D jsou nástroje, které jsem do jisté doby nikdy nevyužíval a v případě, že jsem je zkoušel, tak jsem nebyl o jejich uplatnění příliš přesvědčený. Pak ale nastanou situace, kdy jsem byl nucen je použít a pak ejhle, ono to funguje a vcelku dobře. Stejně tak to bylo s nástrojem Pravítko a konstrukce, který nás provází již delší dobu.
Přehled nových funkcí v Blenderu (5. část): Node editor - dokončení
27. listopadu 2007, 00.00 | Předminule jsme začali probírat tematiku composite node editoru a vysvětlili si některé jeho funkce.
Minule jsme si pověděli, jak lze využít material node editor. Dnes uzavřeme velkou kapitolu node editoru tím,
že si ukážeme několik příkladů, jak jej lze použít, a doplníme znalosti o zbývající možnosti.
MoGraph z praktického pohledu – více než osm set šindelů
22. listopadu 2007, 00.00 | Čas od času se vyskytne situace, kdy je skutečně nezbytné využití nějakého nástroje, protože jinak by byla celá práce zoufale složitá, ne-li neuskutečnitelná v rozumném časovém horizontu. A do takové situace jsem dospěl i já, a to nikoliv v animacích, ke kterým je MoGraph primárně určen, ale při tvorbě mnoha poměrně složitě zarovnávaných instancí.
Emulace SaT modulu jen pomocí CINEMY 4D? Jistě…
15. listopadu 2007, 00.00 | Být druhý není žádná slast, no občas se zadaří a vymyslíme něco, co vymyslel již někdo jiný. I v tomto případě se mi to stalo, i když je pravdou, že omluvou mi může být skutečnost, že onen můj předchůdce se objevil před drahnou dobou a neměl k dispozici možnosti nových verzí, ale základní postup je shodný. Avšak nevadí, jistě to není zase tak známé, abychom si to nemohli předvést. Dámy a pánové, komplexní simulace manga stylu bez využití modulu Sketch and Toon jen za pomoci standardních shaderů…
Přehled nových funkcí v Blenderu (4. část): Material Node Editor
8. listopadu 2007, 00.00 | V minulém díle jsme si představili node editor a vysvětlili si, jak funguje.
Dnes se podíváme na druhou část kompozitního editoru - material node editor.
Strana výpisu
1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 123
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014