3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Přehled nových funkcí v Blenderu (10. část): Simulace látky

4. srpna 2008, 00.00 | Dnešní článek si bere na mušku další z řady novinek v Blenderu co se týče modelování, resp. animování. Rozebereme takto problematiku jedné z nejnáročnějších oblastí CG, a sice simulaci látek.

 

 

 

Jsem dřevo a nestydím se za to (03) …

31. července 2008, 00.00 | Znalosti použití materiálu, vytvoření základní kresby letokruhů a simulace jádra a běle, to je všechno pěkné, jenže dřevěný povrch je z pohledu simulace pomocí shaderů velmi komplexní. Nezbývá tedy nic jiného, než pokračovat zkoumáním možností, které při jeho simulaci máme.

 

 

 

Denní hlídka: VFX na ruský způsob (2. díl)

29. července 2008, 00.00 | Vítám všechny čtenáře u druhého dílu článku věnovaného práci na vizuálních efektech v ruském sci-fi snímku "Denní hlídka". Jestliže jsme se v tom minulém věnovali části, která popisovala boj Dobra se Zlem v dávné minulosti, v tomto díle poodhalíme tajemství výroby VFX z té části filmu, která se odehrává v současnosti. Tvůrci filmovými triky skutečně něšetřili, bylo jich zde použito velké množství, pojďme se tedy podívat alespoň na ty, které byly divácky nejvděčnější a které tento film vlastně proslavily ve světě filmových triků.

 

 

 

Jsem dřevo a nestydím se za to (02) …

24. července 2008, 00.00 | Dřevěný povrch je povrch mnoha pravidel a podmínek, jejichž simulace vyžaduje alespoň minimální znalosti o struktuře dřeva a také projekcích, které máme při použití vzorků dřevěných povrchů používat. Jistý základ máme již z minulého dílu, dnes se zaměříme na různé typy povrchů a také na to, které „kresby“ dřeva lze na různých typech povrchů nalézt. A tím začneme. Nezapomeneme však ani na shadery, kterými lze simulovat základní kresbu dřeva.

 

 

 

Denní hlídka: VFX na ruský způsob (1. díl)

23. července 2008, 00.00 | V předcházejících článcích jsme se zabývali ukázkami a možnostmi, které nabízejí při své práci na CG snímcích přední americká, evropská a v případě společnosti Weta Digital i novozélandská VFX studia. Ale jaká je situace na východ od nás? To se pokusíme nastínit v tomto dvoudílném přiblížení vzniku počítačových vizuálních efektů u známého ruského sci-fi/fantasy filmu "Denní hlídka" režiséra Timura Bekmambetova.

 

 

 

"Node network" v Terragenu

21. července 2008, 00.00 | V našem seriálu o Terragenu jsme již několikrát narazili na pojem "Node network". Dneska se budeme tomuto ne příliš zábavnému, ale důležitému tématu věnovat.

 

 

 

Jsem dřevo a nestydím se za to (01) …

17. července 2008, 00.00 | Aneb několik drobností, které by Vám mohly pomoci při simulaci vzorků dřevěných povrchů v CINEMĚ 4D (ale určitě nejen v ní). V několikadílném seriálu, který dnes začínáme, prostudujeme základní aspekty, jenž bychom měli brát v případě dřeva v potaz. Od různých řezů dřeva přes využití jednotlivých dřevin až po využití geometrických projekcí materiálů, textur a samozřejmě také shaderů CINEMY 4D.

 

 

 

Oblaka v Terragenu 2 do třetice: knihovna oblaků

15. července 2008, 00.00 | Dnes bychom udělali tečku za našim seriálem o obloze a mracích v Terragenu. V tomto článku si vytvoříme knihovnu nejběžnějších typů oblaků.

 

 

 

N-Sided Argile 1.1: interaktivní editace, retuše a vizualizace 3D objektů

10. července 2008, 00.00 | Argile je poměrně levný 3D editor s interaktivními editačními funkcemi a specializací na úpravy, retuše a texturizaci 3D modelů postav i dalších objektů. Program je primárně určený i začínajícím 3D grafikům, velmi snadno se ovládá a jeho vlastnosti si nyní představíme trochu podrobněji.

 

 

 

Jak se rodí CG film: The Chronicles of Narnia - Prince Caspian

9. července 2008, 00.00 | Sedmnáctého června proběhla v Praze slavnostní premiéra pokračování fantasy filmu "The Chronicles of Narnia: Prince Caspian", který i v tomto případě natočil režisér Andrew Adamson. Náplní našeho článku nebude hodnocení hereckých výkonů a uměleckých ambicí filmu, proto ponechme čackého prince Caspiena máchat mečem (nejspíše marně) na obranu proti nelítostným filmovým kritikům a pojďme se raději podívat na výrobu tohoto filmu z hlediska 3D grafiky a speciálních vizuálních efektů.

 

 

 

Strana výpisu

... 43 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: