Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Cinema 4D
Nový Thea render pro CINEMU 4D
Thea render pro CINEMU 4D
28. února 2014, 14.17 | Se všemi možnými renderery se poslední dobou vyloženě roztrhl pytel. Na stranu druhou, Thea render není nástroj vyloženě nový. Nově je ale k dispozici pro CINEMU 4D a tak by možná nebylo úplně od věci se podívat, jak tento zajímavý engine pracuje.
A pracuje poměrně dobře, i když... Své mušky to má. Je to první uvolněná verze a tak lze často i odpustit. Doufejme jen, že se vývoj nezastaví!
To bylo slávy! Vydána byla Thea pro CINEMU 4D ve verzi 1.3 včetně nového enginu Presto a to jak pro platformu Win, tak pro MacOS. Že tu pro MacOS nemůžete najít? No, pravda. Byla opět stažená z oběhu, neb beta testing neproběhl asi úplně nejlépe a docházalo k velmi častým pádům. Těm se bohužel zatím asi nevyhnete ani v případě verze pro Win, ale jak jsme psal. Je to hodně živý materiál a bridge bude nutné zřejmě ještě odladit. Nikoliv ve smyslu funkčnosti, jako právě zmíněné stability.
Přesto, pokud chcete, a odpustíte těch pár pád, doporučuji si Theu pro CINEMU 4D minimálně vyzkoušet. Důvod je jednoduchý. V zásadě dnes nevidím jiný tak komplexní renderer, jakým je Thea.
www.thearender.com
Však si to představte sami. Existuje snad jiný renderer, který vám v rámci jednoho balíčku nabídne unbias a non unbias enginy, optimalizované technologie typu Irradiance cache, neoptimalizované jako Monte Carlo, fake jako Ambient Occlusion a do toho skutečné Unbias? A pak, jen jako třešničku na dortu, hybridní CUDA engine, který využivá jak CPU tak GPU?
Do toho všeho velmi komplexní systém materiálů, který je, na rozdíl od mateřské aplikace, poměrně přehledný a umožňuje vám v rámci jednohio materiálu kombinovat množství různých efektů, aniž by bylo nutné materiály kombinovat jako celek (jako to má například Indigo, ale i VRay)?
Ve výsledku tedy vynikající počin. Za vynikající cenu. V současné chvíli je cena stanovena na 295 EUR, v rámci bundle s pluginem pro CINEMU 4D 320 EUR. Kdo to má, dámy a pánové. Za tu cenu...
http://www.thearender.com/cms/index.php?page=shop.browse&category_id=1&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=53
Pravda, je to žhavé zboží. A jako takovému mu chybí, hovoříme o bridge pro CINEMU 4D, odladěnost. To se snad poddá. Pokud ano, jedná se o vynikající renderovací engine obsahující skoro vše, co můžete potřebovat. Ba co víc.
Thea má totiž souputníka. Jmenuje se Colimo a jedná se o unikátní post produkční engine, který dokáže využívat všechny interně renderované informace enginu Thea a tak, po výpočtu, můžeme měnit vše. Světla, materály, intenzity reflexí, prostě opravdu vše, co výpočet obsahuje. To dává enginu neuvěřitelnou sílu. Když jsme u Colimo, to stojí cca 140 EUR, což pořád není nikterak vysoká cena.
http://www.motivacg.com/en/colimo/
Ale ani samotná Thea pro CINEMU 4D není nějak chudě vybavená. I když Motiva Colimo je prostě jiný level. Jinak mimochodem, Motiva Colimo je k dispozici pro Modo, Vray a právě všechny enginy Thea rendereru.
Vraťmě se ale k Thea rendereru v CINEMU 4D. Vše podstatné samozřejmě předvádí obě videa, ale pojďme si alespoň krátce uvést vše podstatné, co vám možná přijde vhod jako zdůraznění jednotlivých bodů videa.
Při koupi Thea pro CINEMU 4D musíme zdraznit jednu věc. V případě zakoupení produktu dostanete jak samotnou Theu, tak plugin pro CINEMU 4D. Samozřejmě. Výhodou je, že by se vám mohla opravdu někdy hodit, například pro práci s osvětlením, exportem právě do Colimo a další.
Samotná instalace pluginu je příkladná a dalo by se říci klasická. Mimo to doporučuji stáhnout i připravené knihovny. Nejsou sice nijak obrovské, přesto mohou v začátku pomoci.
Thea je nainstalovaná v těchto lokacích
nastavení renderingu. V tomto hlavním umístění se aktivuje Thea samotná, použitý engine, nastavení GI, AA a mnoho dalších obdobně, jako je tomu v případě CINEMY 4D.
Menu Pluginy CINEMY 4D. Zde je někollik podstatných příkazů, ale hlavně okno asi nejdůležitější. Konzole temné komory Darkroom, ve které probíhá výpočet (podle zadaného rozlišení) v nastavení renderingu. Mimo to v tomto menu najdeme nástroje na konverzi materiálů, nastavení zařízení které se bude podílet na výpočtu a mnoho dalšího. Mimochodem. Toto nastavení se samozřejmě týká jen těch enginů, které dokážou daná zařízení využít. Hovoříme samozřejmě o Presto.
Správce objektů, „tagy" neboli vlastnosti. Těchto tagů není mnoho, ale jsou velmi důležité pro nastavení kamery, světel (mimo použití illuminačních ploch), zapečení textur a podobně
a materiály, samozřejmě. Tedy Správce materiálů a specifický materiál Thea.
Nastavení renderingu
Nastavení renderingu je velmi komplexní, obsahuje volbu pro všechny možné enginy, které Thea nabízí a také množství předvoleb a´la VRay pro všechny možné situace. Upozorňuji jen, že Presto není fyzikálně korektní engine, ale že je to engine založený na Monte Carlo, respektive Ambient Occlusion (podle volby).
Co mne zde trochu mrzí je, že jednotlivé volby se podle zvoleného enginu neskrývají, či alespoň nezešednou.
Mimo nastavení enginu, GI metod a voleb, AA a dalšího najdeme v nastavení renderingu také nastavení fyzikální oblohy, nastavení HDRi map a to pomocí globálního nastagvení a pak nastavení specifického pro pozadí, reflexe a refrakce. Poslední záložka pak definuje parametry rozlišení zapečených shaderů. Ano, čtete dobře. Thea podporuje shadery CINEMY 4D.
Menu Pluginy
Vše podstatné jsme řekli. Darkroom, neboli temná komora je základním prvkem celého systému. V této „temné komoře" se počítá náhled scény, můžeme zde upravoavt parametry kamery, definovat intenzitu hallo efektu a mnoho dalšího. Ale hlavně. Darkroom je propojen s editorem jako interaktivní náhled, ale také je místem finálního výpočtu. Je nutné pamatovat na následující - náhled může být odllišný od finálního výpočtu! A také se mohou ve výsledku lišit jednotlivé technologie!
Mimo to má Darkroom ještě jednu vlastnost. Umí poslat výsledek do prohlížeče obrázků CINEMY 4D...
Materiály
Ano vím, přeskočil jsem Správce objektů, ale vše podstatné jsme již řekli. Materiály jsou srdcem každého systému. Co můžeme říci o materiálech Thea?
Jsou velmi komplexní a obsahují následující základní technologie: Matte materiál je základní materiál, který umí být i poloprůsvitný, odrazivý a mnoho dalšího. Dalším možným režimem je Glossy, tedy lesklý průhledný a nebo pouze odrazivý materiál. Plně jsou podporována NK data a seznam NK je obrovský. Po těchto základních typech následují technologie Thinfilm (bubliny a spol) a SSS (není třeba představovat). To jsou základní typy materiálů ukryté v jednom hlavním materiálu. A všechny tyto typy můžeme v rámci tvorby finálního materiálu kombinovat! A co víc. Dvakrát je kombinovat. K dispozici je každý uvedený materiál dvakrát. Thea, jak bylo řečeno, zpracovává shadery CINEMY 4D.
Mimo to jsou materiály doplněné o speciální volby pro iluminaci, deformační mapu, zašpinění, medium (mlhy a spol) a alfu...
Co jsme neřekli?
Neřekli jsme to, že Thea podporuje různé systémy instancování CINEMY 4D. V tomto směru má také co nabídnout. Můžeme vypočítat množstív různých kompozičních passů a mnoho dalšího. Ale také jsme neřekli to, že prozatím je stažená stávající verze pro MacOS na alfa, protože nebyla stabilní. Ostatně, Stabilní občas není ani verze pro Win. Na vině může být nedostatečný potenciál RAM grafické karty (Presto), ale i mezery ve jménech souborů, české znaky tamtéž a další... Ale odpustil jsem. Byl jsem ve výsledku velmi příjemně překvapený tím, jak robustní Thea render pro CINEMU 4D je. Doporučuji vyzkokušet.
Videa:
Thea render pro CINEMU 4D |
Thea render pro CINEMU 4D |
Thea render pro CINEMU 4D |
Thea render pro CINEMU 4D |
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014