Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Cinema 4D
iray pro CINEMU 4D, aktualizace m4d 1.4
21. července 2014, 13.44 | Všechno se časem mění a vyvíjí. A je to dobře. I iray pro CINEMU 4D. Dospěl. Má k dispozici nové filtry, možnost renderingu passů a přibyly i další technologie. Jinými slovy, důvodů ke krátké recenzi a videu více než dost...
Před měsícem vyšla nová aktualizace iray a mental ray pro CINEMU 4D s označením 1.4. Aktualizace tichá, jak je už skoro v případě m4d pro CINEMU 4D zvykem. Musím ale říci, že mi to celkově přijde trochu „nefér“. Jistěže, život není fér. Existuje jen přirozená spravedlnost. Slovem dvou klasiků jednoho jména Naylora Granta (Doug Naylor, Rob Grant)...
A citaci si neodpustím. „Existuje jen přirozená spravedlnost, dobré věci se stávají jen těm špatným lidem a špatné těm dobrým...“.
Mimochodem, skoro mi to evokuje další novinku na CG trhu. The Foundry, známá to společnost vlastnící mnoho zajímavých aplikací (ono už to vypadá jako by se podobala v jistém smyslu velkým koncernům), vydala zajímavý počin pro komplexní post 3D úpravy pojmenovaný Colorway (http://www.thefoundry.co.uk/products/colorway/). Vypadá báječně, což o to. Prý se připravuje plugin pro CINEMU 4D (jinak je zatím jen pro Modo). Ale ten humbuk okolo, jako by se jednalo o revoluci. A přitom již roky existuje vlastně úplně totéž, ale od maličké firmy. Prográmek se jmenuje Colimo a produkuje jej společnost Motiva (http://www.motivacg.com). Co naplat. Motivě chybí ta „značka“ a marketing. Mimochodem, Colimo je úzce navázané na Theu, což dává Thea dal&s caron;í rozměr...
Ale zpátky k iray a CINEMĚ 4D. Bridge má stále na svědomí společnost http://www.at2-software.com mající za sebou množství pluginů a dalších produktů. A nutno poznamenat, že bridge mental ray/iray je velmi povedený. A to již historicky. Stránky samotmého m4d bridge pak naleznete zde: www.m4d.info
Co je tedy nového? Poměrně mnoho. V případě iray jsou změny následující:
firefly filtr: jedná se o elementární nástroj kterak se zbavit malých přepálených bodů vznikajících zejména z malých světelných zdrojů (z malých ve smyslu velikosti zdroje, nikoliv intenzity). Filtr dokáže zásadně zkrátit výpočetní čas
degrain filtr: odstranění šumu, nabízí se zde pět různých režimů
bloom filtr: generátor přeexponovaných přepalů v místech vysokého jasu
Multipass Framebuffers pomocí LPE: LPE je systém paprsků (a vlastně i jazyk), které jsou generovány v průběhu výpočtu finálního rozkladu a pomocí speciálního řetězce můžeme generovat následující passy připravené do seznamu: Beauty (finální obraz), Direct (přímé osvětlení), Indirect (nepřímé osvětlení), Diffuse (difuze), Reflection (odrazivost), Normal (normály), Depth (hloubka), Alpha (alfa), Caustics (kaustika), Invisible Light (neviditelná světla), můžeme však, pokud jazyku který LPE používá porozumíme, generovat jakýkoliv pass chceme!
Aktualizovány byly možnosti vyhlazování AA
Renderované instance mohou být animované
Náhled byl zrychlen
Opravené byly chyby v LWF v náhledu a ve finálním výpočtu
Vylepšené bylo oznamování hlášek/chyb při přípravě výpočtu
Pro doplnění, novinky v mental ray:
Ambient occlusion je akcelerován pomocí grafické karty, což nestojí takřka žádný výpočetní potenciál
Podpora Light importance Sampling
Renderované instance mohou být animované
Opravené byly chyby v LWF
Zrychlení v některých technologiích
Pro případné zájemce dodávám linky představující technologii LPE, případně předvádí jejích použítí v praxi, od samotných vývojářů:
https://vimeo.com/86594869
http://blog.irayrender.com/post/76948894710/compositing-with-light-path-expressions
http://blog.irayrender.com/post/37260056351/instant-relighting-nonphysical-effects
A jaký je nový iray pro CINEMU 4D v praxi?
Vše je doloženo, nebo to podstatné, v přiloženém videu...
Ve videu si ukážeme jak můžeme renderovat jednotlivé passy. Perfektní na tom je, že tyto passy jsou renderovány v jednom okamžiku. Není zapotřebí re-renderingu obrazu. Technologie pracuje velmi podobně jako tomu je v případě CINEMY 4D. Výpočet passů má jedinou podmínku. Musí být aktivní Multipass CINEMY 4D a také musí být aktivní efekt multipassu „Post efekt“.
Další část videa nás seznámí se dvěmi zmíněnými filtry. Tedy těmi hlavními. Za ty považuji filtr firefly a bloom, protože degrain, respektive bychom mohli říci i denoise, je myslím vhodnější zpracovat v post produkci než přímo ve výpočtu 3D obrazu. Citlivější přístup mi přijde, pokud renderujeme obraz větší, provedeme denoise a následně jej zmenšíme na výslednou velikost. To ostatně platí i v tom smyslu, že většinou tak potřebujeme podstatně méně průchodů per pixel, než bychom potřebovali v případě perfektní kvality menšího obrazu.
V případě firefly scény jsem připravil jednoduchou scénu reflexních kuliček osvětlených fyzikální oblohou. A to je často zdrojem potíží, protože hlavní světelný zdroj, v tomto případě Slunce, je velmi malý. A malé zdroje, ve smyslu jejich malé velikosti nikoliv intenzity, produkují firefly efekt.
Pomocí uvedeného filtru však není potíž efekt odstranit až eliminovat.
Druhá scéna je poměrně podobná avšak s tím rozdílem, že jsou kuličky osvětlené pomocí HDRi mapy a v této mapě je hlavním zdrojem střešní okno. Na vrchní ploše kuliček by tak měly vzniknout přeexponované „rozostřené“ plochy. Pomocí efektu Bloom také vzniknou.
Závěrem
Všechno nám to krásně dospívá. Už jen aby i ten hardware překročil práh. Toho se ale asi v nejbližší době, alespoň v nějakém opravdu zásadním smyslu, nedočkáme. Takže si musíme vystačit s tím, že software nám dává další a další možnosti jak převést své fantazie v realitu. iray v CINEMĚ 4D překážky neklade. Respektive, ty co tu stály jsou skoro všechny odvalené. A spolu s tím jak se zlepšila stabilita a tak jsem byl poměrně spokojený. Již jen ty mID a nebo oID passy a všechno bude perfektní.
|
|
|
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014