Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Cinema 4D
Blackmagicdesign Fusion (2)
14. května 2015, 10.40 | Blackmagicdesign Fusion (2), základy klíčování, uzel Chroma Keyer Když se řekne program, je základní otázkou jak jej používat. Když se řekne kompozitor, je klíčování druhou otázkou v pořadí. Klíčování je tedy tématem dnešního návodu. A jelikož toho Fusion ke klíčování nabízí podstatně více, musíme si to rozdělit na díly. Dnešním dílem se na okamžik dotkneme zpravování 3D grafiky, protože budeme hovořit o systému/uzlu, který se hodí na klíčování tzv. material_ID a nebo object_ID pasů.
Cože je object_ID a nebo material_ID? Mnoho, a nebo ještě lépe řečeno většina renderovacích enginů nabízí speciální passy, tedy průchody, s uvedeným označením. Jsou to speciální obrázky, které v sobě ukládají jednoduchou informaci. Každý objekt s nějakým konkrétním materiálem je zabarven nějakou barvou, bez difuze, bez stínů, bez odrazů. Jen je přebarven nějakou barvou. Jiný materiál je vyplněn jinou barvou a tak dále. Získáme tak homogenní omalovánku, kdy jsou jednotlivé plochy zabarvený různými barvami podle toho, který že materiál na původním objektu modelu byl.
Object_ID je už asi také jasný, Každý jeden model má svou vlastní barvu. To ale může být, v případě opravdu komplexního modelu až moc náročné a v případě že je pass přeci jen maličko zašuměný to může být poněkud náročné pro další práci.
Co dále s těmito obrázky? Slouží jako výběrové masky. Ve Photoshopu k tomu máme nástroj, típneme barvu ve vrstvě, zobrazí se okno s přechodem podle tolerance a je hotovo. Jenže tohle nejde dělat v případě zpracování videa. Každý jeden snímek... Kde by pak byla jistota, že jednotlivé snímky budou navazovat?
Pokud tedy zpracováváme takováto renderovaná data stačí většinou nabrat klíčovou barvu (a jsme u klíčů) a systém pak vyhledává stále stejnou barvu ve všech po sobě jdoucích snímcích. To je případ i Fusionu. Není přitom podstatné zda se jedná o renderované snímky s material_ID passem a nebo klasicky točené video na zelené pozadí. Funguje to stále velmi podobně.
A jelikož to funguje podobně tak je většina nástrojů, které k uvedené operaci slouží, sloučena do podmenu Matte. V tomto submenu najdeme až na jeden všechny klíčovací nástroje, které můžete potřebovat. Nás zajímá obecné zpracování, pomineme tedy prozatím Luma keyer a soustředíme se na klíčovače Chroma, Ultra a pak mimo menu umístěný nástroj/integrovaný plugin Primatte.
Dnes se tedy budeme soustředit na úpravu renderovaného obrazu, použijeme tedy Chroma Keyer. Pomocí tohoto uzlu můžeme flexibilně vybírat jednotlivé součásti obrazu, míchat je, slučovat a automaticky vytvářet alfy a těmi maskovat obraz, či ovlivňovat použití nějakých filtrů.
Jako zdroj mi sloužil tři roky starý model dětského kola od společnosti EarlyRider, který jsem pro tuto společnost dělal. A Thea render. Z finálního výpočtu jsem použil jak finální obraz (dvě verze, )tak material_ID pass a také pass stínů. Ty slouží pro demonstraci využití výsledných passů.
Naučíme se toho ale více, mimo jiné zjistíme, že můžeme i masky/alfy sčítat, invertovat a mnoho dalšího...
A příště? Příště budeme pracovat s videem a klasickým zeleným pozadím alias green screen(em). Konec řečí a pojďme na to.
|
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014