Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Terragen a světlo
4. února 2004, 00.00 | V dnešním tutoriálu si ukážeme, jakým způsobem se v Terragenu vytváří slunce a jakými parametry můžeme vzhled slunečního kotouče modifikovat.
V dnešním tutoriálu si ukážeme, jakým způsobem se v Terragenu vytváří slunce a jakými parametry můžeme vzhled slunečního kotouče modifikovat.Základ tvoří dialog „Lighting conditions”.
Dolní polovina se skládá ze 4 částí a zde se nastavují veškeré parametry, jako je barva a síla slunečního svitu, intenzita a barva stínu, velikost slunečního kotouče…
Ale začněme po pořádku. Prvním krokem v naší práci bude nastavení polohy slunce. Ta je určena parametry „Sun heading“ a „Sun altitude“. První parametr určuje z jakého směru slunce svítí a druhý výšku slunce nad obzorem.
Nyní si popišme záložku „Direct sunlight“. V levé části si můžeme zvolit algoritmus, který se použije pro výpočet slunce. Můžeme si vybrat mezi „Specify sunlight colour“ a „Realistic sunlight system“. Ve všech případech bychom měli používat druhou volbu, která produkuje mnohem kvalitnější výstup než volba první.
Kliknutím na tlačítka „Base sun color“ či „Colour of sunlight“ můžeme měnit barvu slunce a parametr „Sunlight strength“ nám určuje sílu slunečního svitu.
Dalším parametrem je „Effect of atmosphere“, který přímo souvisí s nastavením v „Atmosphere“ dialogu. Tento parametr nám říká jak moc bude sluneční svit ovlivněn nastavením atmosféry.
Na následujících třech obrázcích jsou vidět příklady nastavení tohoto parametru. Hodnoty jsou 50, 100 a 200.
Hlavní parametr je „Shadow lightness“, kterým můžeme nastavit jas stínu.
Dále si zde můžeme vybrat ze dvou algoritmů, které budou použity pro výpočet stínů. Konkrétně se jedná o „Single colour shadow lighting“ a „Multi-directional shadow lightning“.
Pokud zvolíme první možnost, můžeme měnit pouze parametr „Shadow colour“, který nám určuje barvu stínu.
Pokud zvolíme možnost druhou, tak můžeme modifikovat tři barvy a to je „Diffuse sunlight“, „Light from above“ a „Reverse light“.
Tyto tři barvy nám určují barvu přímého slunečního svitu, barvu světla dopadajícího na krajinu shora (čili světlo rozptýlené v atmosféře) a barvu světla, které krajina odráží zpět.
Parametr „Disc diameter“ nám určuje průměr slunce. Na přiloženém obrázku je vidět případ, kdy jsme parametr nastavili na hodnotu 10.
Parametr „Glow amount“ určuje vzdálenost, do které bude obloha sluncem rozzářena a parametr „Glow power“ určuje sílu a intenzitu, s jakou se rozzáření oblohy má provést. Na následujících obrázcích jsou vidět ukázky nastavení parametru „Glow amount“. Hodnoty jsou 100 a 300.
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014