Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Rhinoceros: Modelování digitálního budíku (1.část)
Rhinoceros
16. března 2001, 00.00 | Minule jsme vymodelovali něco pro strojaře, dnes to bude z jiného soudku - pro návrháře.
Samozřejmá první věc, je skica na papír. Z ní budeme vycházet při modelování.
Legenda
Cesta v menuPříkaz
Takže skicu bychom měli hotovou. Stáhnout si ji můžete budik.png. Naskenujeme a vložíme do nového souboru pomocí příkazu PlaceBackgroundBitmap ( View > Background Bitmap > Place) do okna top. Podle ní budeme obkreslovat kontury. Princip obkreslování nebudu popisovat, protože se tomuto tématu věnoval první tutorial. Dalším krokem je vypnutí mřížky příkazem Grid. Dále si vytvoříme pracovní hladiny. Já používám tyto:
Je právě výhodné si křivky kontur dát do hladiny Kontury a výsledné plochy tvořit do hladiny Teleso. Pro mezioperaci slouží hladina Skryta.
Tak a jdeme na věc.
Nejdříve budeme modelovat čelní masku budíku. Jak vidíte na obrázku jsem již obkreslil kontury masky a její zdvih. Vždy se snažte nakreslit symetrické křivky, i kdyby to neodpovídalo skice.
Teď použijeme příkaz Join ( Edit > Join) pro spojení profilu. Ten vytáhneme po jedné cestě příkazem Sweep1 ( Surface > Sweep 1 Rail). Vrchní rovinu rovnoběžnou s podstavou rádi nedodržíme, protože to bude vypadat lépe. Plochu uzavřeme příkazem Cap ( Solid / Cap Planar Holes). Tak to bychom měli hrubou kostru masky.
Hrany zaoblíme pod rádiusem 1. Nebudeme (v tomto momentě) vytvářet speciální přechody pomocí příkazu BlendSrf.
Teď si obkreslíme konturu dolního vybrání. Promítneme si ji na čelní plochu příkazem Project ( Curve > From Objects > Project). Musíme mít nastaven pohled Right. Nakreslíme si ještě druhou tvořící křivku dle obrázku.
Pomocí příkazu EdgeSrf ( Surface > Edge Curves) vytvoříme plochu vybráním promítnuté a druhé tvořící křivky. Těleso rozložíme a nově vzniklou plochou ořízneme. Výsledek je vidět na obrázku.
Na koncích promítnuté křivky vytvoříme kružnice s parametrem A (AroundCurve )o poloměru 1 a v maximálním bodě této křivky o poloměru 2.
Z těchto kružnic a křivky příkazem Sweep1 ( Surface > Sweep 1 Rail) vytvoříme ořezovou plochu pro plynulý přechod. Vytvořenou plochou ořízneme plochy. Plochu vytvořenou příkazem Sweep smažeme. Potom příkazem Blend vytvoříme dole plynulý přechod a ořízneme spodní plochu. Provedeme i na druhé straně.
Nyní použijeme mocný nástroj NetworkSrf ( Surface > From Curve Network). Při zadávání vybereme vzniklé hrany a potvrdíme. V menu zvětšíme přesnost (při nízké přesnosti dochází ke špatné aproximaci tvořené plochy dle vstupních křivek a potom dle globální tolerance nelze tuto plochu spojit s okolními) z 0,01 na 0,001. Hrany A a C nastavíme na Loose a hrany B a D na Curvature (G2).
Stejným způsobem vytvoříme vrchní prohlubeň. Rádiusy kružnic už je vaše volba a otázka citu (zkoušení :-)).
Příště si vytvoříme opěrnou část.
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014