Novinka: kurz Základy 3D grafiky s programem Cinema 4D CE6 - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Novinka: kurz Základy 3D grafiky s programem Cinema 4D CE6

15. března 2004, 00.00 | 3D grafika začíná být v oblasti moderní grafiky a designu nezbytností. Jak ale do této oblasti co nejsnázeji a pokud možno nejlevněji proniknout? Řešením může být program CINEMA 4D CE6 (v českém jazyce), který uvolnil jeho výrobce, společnost Maxon, zdarma i k firemnímu užití. K tomuto programu vám nabízíme speciálně připravený kurz základů a středně pokročilé práce ve 3D grafice.

3D grafika začíná být v oblasti moderní grafiky a designu nezbytností. Jak ale do této oblasti co nejsnázeji a pokud možno nejlevněji proniknout? Řešením může být program CINEMA 4D CE6 (v českém jazyce), který uvolnil jeho výrobce, společnost Maxon, zdarma i k firemnímu užití.

K tomuto programu připravila Grafika Publishing speciálně připravený kurz základů a středně pokročilé práce ve 3D grafice, který je určen všem grafikům, architektům a designérům, kteří potřebují rozšířit své možnosti o 3D tvorbu.

V moderně vybavené učebně se pod vedením zkušeného lektora seznámíte se základními pojmy 3D grafiky, naučíte se pracovat v 3D prostoru, modelovat, nastavovat a používat materiály či světla, renderovat a v neposlední řadě dojde také na základy tvorby 3D animací. Výuka bude probíhat na lokalizované verzi populárního 3D grafického programu Cinema 4D CE6, která je navíc k dispozici zdarma (a to i pro komerční účely), takže nabyté vědomosti si můžete poté vyzkoušet také v praxi!

Kurz je ryze praktický - každý účastník bude mít po celou dobu výuky k dispozici svůj vlastní počítač s nainstalovaným programem.

Program školení v kostce

  • Obecné seznámení s terminologií 3D grafiky
    Vysvětlení základních termínů používaných v 3D grafice. Seznámení s obecnou strukturou modelů, parametrickými objekty a křivkami.
  • Základní orientace v programu CINEMA 4D CE6
    Hlubší seznámení se základními prvky uživatelského rozhraní programu. Orientace v základní nabídce programu a jednotlivých správcích. Konfigurace rozhraní programu podle potřeb uživatele.
  • Orientace v menu programu Cinema 4D CE6
    Popis jednotlivých položek menu programu a správců.
  • Základy modelování
    Základní principy práce s polygonovými a křivkovými objekty a jejich úpravy. Seznámení s tvorbou křivek a typy křivek. Modelování pomocí NURBS a HyperNURBs. Deformační objekty a další modifikátory.
  • První cvičení: Modelování
    Modelování za využití primitivního modelu a předdefinované sítě. Modelování za využití funkce Rotace NURBS a Potažení po křivce a příkazu Přemostit (hrneček). Využití deformátorů pro modelování, ukázka.
  • Texturování
    Základy tvorby materiálů, podrobné seznámení s jednotlivými kanály materiálu. Použití obrázků a shaderů. Různé druhy projekce materiálu na objektech
  • Druhé cvičení: texturování objektu
    Otexturování objektu pomocí shaderů. Texturování pomocí obrázku. Tvorba UV mapy jednoduchého objektu.
  • Osvětlení a kompozice
    Typy tvarů světel, viditelnosti a stínů. Jednoduché tříbodové osvětlení, volumetrická světla. Ovlivnění vzhledu scény viditelné kamerou ostatními objekty ve scéně, obloha atd.
  • Základní znalosti tvorby animací
    Objasnění termínů Stopa, Sekvence, Klíčový snímek. Základní principy tvorby animací. Využití křivek pro definování průběhu animací.
Podrobnou osnovu programu si můžete ve formátu PDF stáhnout ZDE.

Lektor:
Pavel Zoch
Lektor je aktivním autorem zaměřující se na problematiku práce v programu Cinema. S jeho články se můžete pravidelně setkávat na serverech Grafika.cz a 3Dscena.cz - jejich seznam naleznete ZDE. Lektor je také autorem české lokalizace manuálů programu Cinema a připravil i českou publikaci, která se práci v programu věnuje.

Termíny konání:
8.4.2004, 9,00- 17,00

Cena vč. dph: 2100,- Kč

Počet účastníku: max 11

Místo konání:
Seminář bude probíhat v počítačové učebně společnosti Grafiky Publishing, Hálkova 2, Praha 2

Objednat účast na semináři

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: