Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
LightWave 3D 6.5.: vymodelování lidské ruky
ruka
28. ledna 2003, 00.00 | V dnešním tutoriálu si popíšeme tvorbu poměrně komplikovaného objektu v 3D modelovacím programu LightWave - lidské ruky.
{Tvorba prstů}Máme tu nový rok a s ním i nový tutoriál. Tentokrát jsem si vzal na mušku něco složitějšího. Vymodelování lidské ruky.
Takto bude vypadat výsledek naší práce
Jedná se o poměrně dost náročný organický objekt, takt nabruste smysly, začínáme.
Vytvoříme box o následujících rozměrech (viz obr. č.1)
Obrázek 1
Použijeme TAPER1 a celý objekt zúžíme a následně pomocí KNIFE objekt nařežeme (viz obr. č.2).
Obrázek 2
Přepneme do METANURBS a nahrubo vytvarujeme prst (viz obr. č.3).
Obrázek 3
Zaměříme se na oblast, kam umístíme nehet. Označíme svrchní polygon a smažeme ho (viz obr. č.4)
Obrázek 4
Následně pomocí fce KNIFE uděláme příčný řez přes oblast nehtové části, abychom měli větší prostor pro tvarování lůžka (viz obr. č.5).
Obrázek 5
Základní tvar je hotov. Než začneme tvořit samotný nehet, je třeba prst více zfinalizovat. Proto prst řízneme jak podélně, tak příčně a trochu si pohrajeme s tvarem (viz obr. č.6).
Obrázek 6
A následuje nehet. Opět použijeme BOX, který umístíme v layeru č.2, na pozadí zobrazíme layer č.1. a vytvarujeme. Výsledek uložíme do lůžka. Vše samozřejmě v modu METANURBS (viz obr. č.7).
Obrázek 7
Prst je nahrubo hotový. Trochu si pohrajeme s jeho tvarem, ať k něčemu vypadá. Myslím, že můžeme být spokojeni (viz obr.č.8).
Obrázek 8
A jdeme na zbytek ruky. Prst i s nehtem dáme do layeru č.1 a jeho kopii do 2.,3., a 4. layeru. Dle přiloženého obrázku je upravíme (viz obr.č.9).
Obrázek 9
Pro dosažní reálnějšího výsledku je třeba prsty lehce odidealizovat. To znamená trochu je pokřivit, tu a tam vystrčit kloub atd. Palec vytvoříme stejným způsobem.
Dlaň už bude o trochu horší. Začneme netradičně EXTENDERem, kterým protáhneme prsty o jeden článek a vytvoříme klouby (viz obr. č.10).
Obrázek 10
Následně vytvoříme meziprstní kůži. Odebereme meziprstní polygony (viz obr. č.11).
Obrázek 11
Vytvoříme dolní spojnici (viz obr. č.12).
Obrázek 12
Pak horní (viz obr. č.13).
Obrázek 13
Až na palec máme všechny prsty spojené. Spoj mezi palcem a ukazováčkem vytvoříme za pomoci tří polygonů (viz obr. č.14).
Obrázek 14
To samo o sobě nestačí. Ještě je třeba vysunout bod (viz obr. č.15) mezi palec a ukazováček a vytvořit tak hranu.
Obrázek 15
Vše je samozřejmě nutné editovat v režimu METANURBS. Zatím by výsledek měl takto vypadat (viz obr. č.16).
Obrázek 16
Radujte se, nejtěžší část máme za sebou ;).
[-more-]{Modelování hrany ruky}V další části začneme modelovat hranu ruky. Označíme proto body (viz obr. č.17).
Obrázek 17
Použijeme 3x EXTENDER (viz obr. č. 18).
Obrázek 18
Tak, teď pro změnu aplikujeme podobný postup na druhé straně. Označíme body kolem palce (viz obr. č.19).
Obrázek 19
Opět použijeme 3x EXTENDER. Vzhledem k tomu, že se nám objekt začíná tvářit jako ruka, je na čase poctivěji vyjádřit tvar (viz obr. č.20)
Obrázek 20
A jedeme dál. Ještě než zacelíme tvar, je třeba si trochu pohrát s dolní částí palce. Označíme body (viz obr.č.21) a použijeme EXTENDER.
Obrázek 21
Tentokrát to stačí dvakrát a ručně vytvoříme ještě další dva polygony (viz obr č. 22).
Obrázek 22
Označíme krajní body a jednou použijeme EXTENDER (viz obr. č. 23).
Obrázek 23
V místě protnutí polygonů použijeme MERGE. V oblasti kloubů máme moc polygonů, tak jednoduše použijeme MERGE na označené body, pospojujeme a finálně doladíme tvar spodní části ruky. Několik polygonů na dlani jsem musel upravit v závislosti s novým rozložením polygonů, tak si to prosím zkontrolujte (viz obr. č. 24).
Obrázek 24
A je tu závěrečná část. Dokončíme model ruky vymodelováním její vrchní části. Začneme tím, že přidáme bod a spojíme sousední polygony (viz obr. č.25).
Obrázek 25
Označíme krajní body a použijeme 2x EXTENDER (viz obr.č.26).
Obrázek 26
Následně připojíme sousední dva polygony (viz obr. č. 27).
Obrázek 27
Tak, teď je potřeba vytvořit polygony mezi klouby (viz obr. č.28).
Obrázek 28
Mezeru vyplníme třemi polygony (viz obr. č.29).
Obrázek 29
Jak to tak vypadá, ještě nemáme hotovo. Ještě je potřeba vytvořit zápěstí. Jistě už víte jak. Jednoduše použijeme 2x EXTENDER na pás dolních bodů (viz obr. č.30).
Obrázek 30
A máme hotovo. Takhle by měla ruka vypadat, pokud na model v modu METANURBS použijete FREEZE (viz obr. č.31).
Obrázek 31
Jak jsem řekl, dnes to bylo trochu náročnější než minule. A to je přece dobře.
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014