Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

3D grafika
Light* pro 3D Studio MAX
3. srpna 1999, 00.00 | Poslední ze seriálu článků věnaných produktům Discreet Logic se věnuje možnosti zlepšení světelných podmínek ve vašem 3D modelů. Využijte výrazně kvalitnější výpočet světla!
Posledním produktem společnosti Discreet Logic potažmu Autodesku, který vám představíme je Light*.
Light*, známý také pod názvem LightScape je samostatný program určený pro vizualizování metodou
difůzní distribuce světla (radiozity) kombinované s metodou sledování paprsku. Výpočet provádí velmi
kvalitním způsobem a je rychlejší a použitelnější než mnoho ostatních produktů s podobným zaměřením.
Díky své bezproblémové oboustranné komunikaci s produkty 3D Studio VIZ a 3D Studio MAX se výborně hodí
jako doplněk pro uživatele s oblasti architektury, kde umožňuje velmi realistické zobrazení například
interiérů s plošnými světelnými zdroji i slunečním svitem. Také vývojáři počítačových her mohou Light*
skvěle využít pro generování textur povrchů 3D scén, kdy realistická textura, kterou je light schopen
vypočítat, dodá i velmi jednoduché geometrii (ve hrách je to nutnost) fantastickou reálnost. Například
na jednotlivých stěnách místnosti dovede Light* převést osvětlení do textury, zjednoduší se tím rapidně
složitost geometrie a přitom zůstane kvalita na stejné úrovni. Tímto postupem lze i rychle působivé
3D světy ve VRML formátu.
Light* také podporuje mnoho pokročilých funkcí, které usnadňují a urychlují výpočet. Dovoluje
například i během výpočtu měnit parametry světel a materiálů. Při každé takové změně nevyžaduje návrat
na počátek výpočtu, nýbrž je schopen změnu adaptovat a pokračovat dále. Unikátní je také možnost
odečtení přímého osvětlení při radiozitě a jeho doplnění metodou sledování paprsku. Výsledek tak
obsahuje hladké stíny a přitom je do osvětlení vložena i difůzní složka.
Uživatelské rozhraní programu Light* zpracovávanou scénu přímo zobrazuje. Využívá 3D akcelerace
pomocí OpenGL a tak si ji lze procházet a prohlížet ze všech stran v reálném čase. Velmi příjemná
vlastnost je také zobrazení aktuálního vyzařovacího objektu při výpočtu. Je tak dobře vidět jak která
část scény (například stěna v interiéru) přispívá k osvětlení okolí. Light* je po technologické
stránce jeden z nejpropracovanějších radiozity programů za velmi výhodnou cenu.
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014