Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Google Earth 6 nabízí ještě realističtější zážitky
1. prosince 2010, 00.00 | Nová verze virtuálního glóbu Googlu přináší lepší integraci Street View, 3D stromy a snazší nalézání historických zobrazení.
Originální a neotřelý nápad. Takto začíná každý zajímavý projekt a nejinak tomu bylo i v případě tvůrců povedeného a místy skutečně vtipného klipu, který představuje sportovní Fabii VRS jako zlou a nebezpečnou bestii, jíž se bojí i týpci, kteří ji sami stvořili. Pánové John Allison a Chris Bovill ze společnosti Fallon si řekli, že sladkého na všech úrovních bylo víc než dost, takže by to chtělo trochu přitvrdit a našlapanou Fabii VRS ukázat v úplně jiném světle než běžný rodinný vůz z předchozí reklamy. Na realizaci tohoto reklamního šotu, který byl ve Velké Británii uveden na obrazovky 1. listopadu 2010 a již od začátku počítal s velkým počtem digitálních vizuálních efektů, se zásadním způsobem podílela londýnská VFX společnost Moving Picture Company (MPC), jež patří mezi přední světové producenty digitálních vizuálních efektů pro celovečerní filmy, reklamy a hudební a televizní pořady.
Zatímco v Praze probíhalo samotné natáčení reklamního šotu, tým lidí z MPC pod vedením Roba Walkera již pracoval na realizaci požadovaných efektů, mezi které patřil například motor, jenž nebyl ničím jiným, než klubkem hadů, dále pak robotická ruka jednoho z pracovníků, šasí vozu tvořené z kostí a mnoho dalších. U “hadího” motoru byl kromě animace náročný i proces tvorby dostatečně efektního a věrohodného vzhledu samotných hadů, při jehož realizaci byly použity reálné textury, jejichž předlohami byly fotografie skutečných hadů. V kombinaci s digitálními materiály hliníku a jeho slitin, ze kterých se motory vyrábí, pak vznikl skutečně působivý efekt, což platí i v případě desetimetrové robotické paže, svařující šasí vozu. Modelování a animace těchto složitých objektů probíhala za pomoci nástroje Autodesk Maya, reálného vzhledu obrazu pak bylo docíleno využitím rendereru Mental ray, jehož vynikající schopnosti v oblasti vykreslování realisticky vyhlížejících materiálů a jejich osvětlení znají i majitelé softwaru 3ds Max.
Studioví pracovníci, kteří se zabývali produkcí takových 2D efektů, jakými byl například kouř, jiskry ze sváření či laserový paprsek, vypalující znak Škody, použili nástroje Flame a Nuke pro jejich tvorbu a zakomponování do obrazu. Taktéž digitální matte-painting našel v tomto šotu své uplatnění, mimo jiné například ve formě šasí vozu, tvořeného kostmi, na němž sedí supi.
Tolik tedy v krátkosti k tvorbě zajímavého reklamního šotu, který můžete vidět na výborných stránkách CG News.com, kde lze nalézt i mnoho dalších velice zajímavých informací a novinek ze světa vizuálních efektů a 3D animací.
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014