Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
3D grafika
Co nového od společnosti Maxon?
19. dubna 1999, 00.00 | Výrobce známých programů Cinema 4D, 3D Painter připravil řadu novinek. Co od nich můžeme očekávat?
Firma Maxon Computer představila novou verzi svého 3D modelovacího a animačního programu Cinema 4D XL 6.0 s kódovým označením Amber. Zároveň byly předvedeny dvě další novinky - síťový renderer Cinema 4D Net a 3D Painter s kódovým označení Marvin. Všechny programy jsou zatím ve stádiu betaverzí a na trh budou uvedeny v průběhu tohoto roku.
CINEMA 4D XL 6.0 (AMBER)
Největší pozornost byla podle očekávání
věnována nové Cinemě 4D, která obsahuje velmi širokou řadu zcela nových nástrojů
a funkcí. Podstatných změn doznal hlavně modelář - nyní je podporováno modelování
pomocí HyperNURBS. HyperNURBS pracují na podobném proncipu jako MetaNURBS v
Lightwave a umožňují tedy snadné modelování složitějších objektů ze základních
těles (krychle, koule atd.).
Model letadla vytvořený z krychle pomocí
HyperNURBS.
Doba modelování cca. 5 minut.
Mezi další modelovací novinky patří:
- MetaBalls a MetaSplines pro snadné modelování a animování
organických těles a částic
- nové deformační objekty bend, skew, rail (deformace tělesa podle křivky),
taper, twist atd.
- symboly (vícenásobné použití jednoho objektu, při změně původního objektu
se automaticky mění jeho kopie)
- omezení vlivu "bones" na vybrané body
- nůž na "řezání" těles
- snadnější výběr polygonů a bodů
Komplexního přepracování se dočkal také světelný systém, ve kterém přibylo na 50 nových elementů, včetně plošných nebo neonových světel a transparentních měkkých stínů. Malou ukázku možností práce se světly a stíny v nové Cinemě 4D můžete vidět na ukázce.
Ukázka použití nového parametru "noise" u světla. Všimněte si průhledného stínu.
Další novinky jsou implementovány v oblasti animací. Přibyla možnost animací jednotlivých bodů. Hlavní animační panel TimeLine byl upraven tak, aby umožňoval snadnější a rychlejší tvorbu animací. Nově je podporován motion sequencing/motion synthetising, vícenásobný výběr, integrace zvuku a práce ve vrstvách. Lahůdkou nejen pro pyrotechniky bude zcela nový generátor explozí s možností rozříštění objektů na jednotlivé díly a definice směru a rychlosti jejich pohybu.
Cinemu 4D XL bylo možno již v původní verzi rozšiřovat o další funkce pomocí plug-inů, napsaných v interním programovacím jazyce C.O.F.F.E.E. Verze 6.0 přináší kromě jiných vylepšení také možnost vytvářet po uživatelské stránce snadněji ovladatelné prostředí jednotlivých plug-inů s využitím nejrůznějších posuvníků, uživatelských tlačítek a oken s náhledy.
Cinema 4D XL 6.0 bude na trh uvedena ve druhé polovině rohoto roku a bude pracovat na platformách Windows 9x/NT a MacOS. Výpočetní algoritmy budou optimalizovány pro nové procesory Pentium III (KNI) and Motorola's G4 (Altivec). Vzhledem k velkému množství nových nástrojů a funkcí bude cena vyšší než u stávající verze. Všichni majitelé původní Cinemy 4D XL 5.2, kteří si program zakoupili po 1.4.1999 budou mít možnost pořízení upgradu na novou verzi za cenu doplacení rozdílu.
CINEMA 4D NET
Cinema 4D NET je síťový renderer určený pro majitele Cinemy 4D GO, SE nebo XL,
který pro urychlení výpočtů 3D scén a animací využívá výkon jiných počítačů
připojených v síti - a to jak klasické intranetové, tak dokonce i internetové
síti ! Jako výpočetní stanice (slaves) mohou být využity libovolné počítače
s Windows 9x/NT a MacOS, včetně multiprocesorových systémů. V blízké budoucnosti
bude uvolněny také verze pro Linux, IRIX a další systémy (pro majitele originálních
verzí zdarma). Správa síťového renderingu se provádí v okně webového prohlížeče
- administrátor má přehled o připojených stanicích, prováděných úkolech, aktuálním
stavem výpočtu (včetně náhledu na počítaný snímek) i případných chybách. Jednotlivé
stanice může správce libovolně připojovat i odpojovat podle potřeby. Program
bude na trh uveden ve druhém čtvrtletí tohoto roku.
3D PAINTER (MARVIN)
Na podzim přibude do nabídky firmy Maxon také 3D Painter pod kódovým označením
Marvin. Tento program je určen pro přesné kreslení a mapování textur na 3D modely
v reálném čase. Možnosti kreslících nástrojů jsou srovnatelné se špičkovými
2D programy. Přímo na model lze kreslit efekty transparence, bump mapy, highlights
a glow. Podporována je práce ve vrstvách. 3D Painter výborně spolupracuje s
tablety firmy Wacom a při kreslení umí využívat tlakově senzitivního pera. Samozřejmostí
je integrace s Cinemou 4D, nicméně tento program budou moci bez problému využívat
také majitelé jiných 3D programů. Marvin bude pracovat na platformách Windows
9x/NT a MacOS.
Další informace najdete na www.cinema4d.cz
Stanislav Szkandera
Tématické zařazení:
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
11. května 2014
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
13. května 2014
Samsung NX3000: retro styl, špičkový výkon a snadná konektivita v jednom přístroji
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014