Blender Journal 3/2004 - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Blender Journal 3/2004

20. února 2004, 00.00 | Třetí Blender journal roku 2004 je bohužel bez animace ke stažení, ale zato v něm najdete opět ty nejzajímavější obrázky z posledních týdnů a novinky o probíhající české soutěži v Blenderu, exportéru do Macromedia Flash či optimalizované verzi Blenderu, která je až dvakrát rychlejší než oficiální build.

1. Blender art

Wired

Autor:
Jméno: @ndy
Nick: Andreas Goralczyk

@ndyho kdysi přepadla, podle jeho slov, úporná a dlouho trvající bolest hlavy, která se mu stala zdrojem inspirace pro scénu, jejíž vývoj však trval ještě dlouho poté, co ji navrhnul a vymodeloval. Obzvláště experimentování s materiálem kůže si vzalo svůj čas a je nakonec tvořen čistě procedurálními texturami. Screenshot s nastavením materiálu (který však zase tak moc neukazuje) najdete v tomto threadu , stejně jako obrázky sítě.Pro @ndyho typické je použití Afterglow pluginu, který vytváří to "sálavé" přesvícení (záření) na nejsvětlejších částech obličeje i pozadí.

Wired
Kliknutím na obrázek jej zvětšíte

Westland Lysander MK I

Autor:
Jméno: Ivana Vaňková
Nick: LadyIvana

Na diskuzním serveru Hofyland právě skončilo 4. kolo soutěže českých začínajících Blenderistů s tématem "Technika". Tento Lysander talentované Blenderistky z Moravy skončil na druhém místě za sci-fi letounem Jana Kurky, který jste mohli vidět v minulém čísle BJ.

Westland
Kliknutím na obrázek jej zvětšíte

Mustang and Show Girl

Autor:
Jméno: ???
Nick: Speedtiti

Auta a krásné ženy patří odnepaměti k sobě, alespoň na reklamních plakátech a billboardech. Takto pak vypadá Speeditiho stylizované zpracování stejného tématu a i když není zdaleka dokonalé, má něco do sebe...

Sebulba
Kliknutím na obrázek jej zvětšíte

Tech sword

Autor:
Jméno: Gareth Battensby
Nick: Blenderage

Žánr science-fantasy je mezi 3D grafiky stále oblíbenějším a patří sem i tyto meče, snoubící v sobě technologickou vyspělost kosmických civilizací a jednoduchou smrtící účinnost chladných zbraní, v někom, možná nepochopitelně, vyvolávající romatnické představy moderních rytířů žijících podle zásad cti, se kterou byly meče vždy spojovány.

Tech sword
Kliknutím na obrázek jej zvětšíte

Sub Zero

Autor:
Nick: LohnC

Jednou z nejoblíbenějších postav známé počítačové bojové hry Mortal Kombat je bezpochyby bojovník temnot Sub Zero, shinobi se schopností zmrazit vodu a takto ji používat proti svým oponentům. LohnC kromě obrázku poslal hlavně i testovací animaci, na které dokazuje, že je skutečným mistrem "zakosťovanání" postavy v Blenderu.

Animace:http://homepages.picknowl.com.au/leewj/SubZero/SubZero_anim.avi

Původní thread s množstvím vysvětlujících obrázků z vývoje:

Subzero
Kliknutím na obrázek jej zvětšíte

2.Novinky a zajímavosti

Tutorial-Better face

TorQ poslal na Elysiun krátký, nepříliš popisný, přesto ale velmi "výživný" tutorial pro pokročilejší uživatele, kteří sice umí vymodelovat lidský obličej, ale ještě hledají inspiraci pro optimální strukturu vhodnou pro animaci. Tutoriál sestává ze dvou obrázků, jednoho animovaného gifu a předpokládá, že jste se již seznámili s novými nástroji jako je LoopSelect a LoopCut.

Najdete jej zde:http://www.elysiun.com/forum/viewtopic.php?t=21066#top

Tut

Sflender- exportní skript do formátu Macromedia Flash

Emilio Aguirre vytvořil exportní Python skript pro Blender, který umí uložit jednotlivé framy nebo animaci do vektorů ve formátu SWF používaného na internetových www stránkách. V současné době si již můžete i vybrat z několika způsobů, jak bude animace ve vektorech vykreslena-např. drátěný model, flat (bílé polygony s barevnými okraji), base (barevné polygony s nebo bez zvýrazněných hran), shade a další.

Exporter má stránky zde:http://www3.sympatico.ca/emilio.aguirre/ Po jejich načtení klikněte na ikonku Blenderu vlevo nahoře. Podrobný návod k použití naleznete tamtéž.

Blender optimalizovaný pro Intel

Uživatel skrývající se pod přezdívkou Antares zkompiloval Blender pro Windows pomocí Intel kompilátoru a ukázalo se, že výsledný program je mnohem rychlejší než oficiální verze. Testovací obrázek, jehož vyrenderování trvá v oficiálním Blenderu 343 vteřin, zabere optimalizované verzi pouhých 107 sekund a opakované testy prokázaly, že Blender Intel je pokaždé minimálně o 100% rychlejší.

Optimalizovanou verzi Blenderu pro Windows najdete zde:http://www.silentthunder.de/files/blenderintel.zip

Soubor blender.exe, který je uvnitř archivu, překopírujte do vašeho adresáře s Blenderem (přepíše se původní exe soubor).

Páté kolo soutěže českých blenderistů na serveru Hofyland.cz

V Blender journalu se o této soutěži psalo již několikrát, párkrát se v něm také objevily soutěžní obrázky a i v dnešním čísle se můžete jedním pokochat.

Současné páté kolo soutěže se uzavírá 7.března 2004, takže pokud se chcete zůčastnit, máte ještě dost času. Soutěž najdete na diskuzním serveru www.hofyland.cz, kde je nutné se zaregistrovat a poté můžete dát vyhledávat klíčové slovo Blender. Najdete dva kluby z nichž jeden se jmenuje Blender-Soutěž, kde najdete pravidla i někoho, kdo vám v případě potřeby poradí, jak poslat soutěžní příspěvek.

Tématem 5. kola soutěže je Pouštní oáza.

Dočkáme se nových Booleans?

Booleovské operace patří k nejkritizovanějším částem současného Blenderu a již byly učiněny první kroky k nápravě.Zatím byl do CVS zanesen návrh algoritmu a vše je teprve na začátku vývoje, takže tato zpráva je přijímána sice s potěšením, ale stále s jistou rezervou.

Více zde:http://www.elysiun.com/forum/viewtopic.php?t=21034#top

A také zde:http://www.blender.org/pipermail/bf-blender-cvs/2004-February/001254.html

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: