Blender 2.11- nová verze, nové funkce - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Blender 2.11- nová verze, nové funkce

12. února 2001, 00.00 | Po šesti týdnech od verze 2.10 tu máme verzi novou s množstvím vylepšení: lepší Unified renderer, importní, exportní filtry a zejména hladké stíny.

Po šesti týdnech od verze 2.10 tu máme verzi novou s množstvím vylepšení, z nichž většina je bohužel v oblasti GameEnginu. Méně počtem, zato však více kvalitou nás potěší vylepšení Unified rendereru, importní, exportní filtry a zejména hladké stíny.

Anom, je to tak, prosby uživatelů na diskuzním fóru Blenderu byly vyslyšeny a v nastaveních světla je nyní možné nastavit parametr Samples až na hodnotu 16 místo dosavadních 5. Parametr Samples určuje, kolikrát bude shadow mapa samplována, tj. kolik úrovní přechodu se spočítá (5 x 5, 6 x 6...16 x 16). Rozdíl můžete vidět na obrázku.

V souvislosti s tímto vylepšením si zde můžete stáhnout skvělý minitutorial na měkké stíny od našeho předního blenderisty Petra Vlka, kterému tímto děkuji za jeho poskytnutí. Pro zvětšení klikněte na obrázek.

Další podstatnou změnu prodělal unified renderer (UR). Ten je implementován v Blenderu již od verze 2.0, avšak až nyní se viditelně začínají projevovat jeho výhody. Přímo v render menu se po zapnutí volby Unified Renderer objeví tlačítko Post Process, pod nímž se skrývá menu se slidery, kterými můžete upravovat výsledný obrázek. Mimoto se zlepšil i samotný render v UR, takže vaše obrázky budou mít ještě věrnější barvy a lepší kontrast než dosud.

Pro ty, kteří pracují i s jinými programy, je Blender 2.11 dodáván s Python scripty, které umí importovat a exportovat do některých dalších formátů ( POV, IV, RIB, LWO, OBJ...). Pracuje se na 3DS import/export scriptu a autoři slibují v příští verzi snadnější přístup i pro ty, kteří s Python scripty neumějí zacházet.

Kromě toho byly odstraněny některé chyby a nedostatky minulých verzí, jak už to bývá u NaN dobrým zvykem. Uživatele Matroxu G400 snad potěší, že se usilovně pracuje na úpravách Blenderu tak, aby byl s touto kartou plně kompatibilní i ve Windows a s funkční 3D akcelerací.

Co dodat? Nová verze Blenderu se zase jednou povedla a nezbývá než se těšit na další, která jistě bude brzy následovat.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: